پاورپوینت خلاصه کتاب انسان و تنش های حرارتی محیط کار تالیف دکتر فریده گلبابائی

پاورپوینت خلاصه کتاب انسان و تنش های حرارتی محیط کار تالیف دکتر فریده گلبابائی

پاورپوینت-خلاصه-کتاب-انسان-و-تنش-های-حرارتی-محیط-کار-تالیف-دکتر-فریده-گلبابائی

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب انسان و تنش های حرارتی محیط کار تالیف دکتر فریده گلبابائی،
با فرمت ppt و در 213 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
اقدامات کمکی برای خنک کردن بدن و حفاظت آن
برای حل مشکل تنش گرما چهار اقدام اساسی صورت می گیرد: الف) بهبود وضعیت کارگران از طریق برقراری سازش با گرما. ب) اصلاح لباس یا تجهیزات. ج) اصلاح کار.    د) اصلاح محیط کار.    
اگر کارگران کاملا با گرما سازش یافته، آموزش کافی در خصوص استفاده از لباس های حفاظتی را گذرانیده، وضعیت جسمانی خوبی داشته و به منظور جبران آب و الکترولیت از دست رفته از بدن،  نوشیدنی های لازم را مصرف نمایند، تحمل آنان نسبت به گرما افزایش خواهد یافت.
در محیط گرم، لباس به ویژه لباس های حفاظتی(شامل رسپیراتورها) به دلیل آنکه بدن را عایق نموده و اتلاف گرما از راه تبخیر را کاهش می دهند، تعادل حرارتی بدن را بر هم زده و اثرات زیان آوری را سبب می گردند. آثار مذکور به ویژه در مورد لباس های غیر قابل نفوذ که مانع از اتلاف حرارتی می شوند صادق تر است.
برای افراد سازش نایافته، حساس و آسیب پذیر که در محیط هایی با دمای کمتر از ˚c21 کار می کنند، پوشیدن این گونه لباس ها می تواند مخاطراتی را به بار آورد. گاهی لازم است به منظور حفاظت در برابر گرمای عمومی، گرمای تابشی و سوختگی موضعی(برای مثال به علت پرش فلزات مذاب) از لباس حفاظتی استفاده شود.
لباس های محافظتی مقاوم در برابر گرما برای مدت محدودی حفاظت را تامین می نمایند و در استفاده های طولانی مدت ممکن است آثار زیان آوری را به همراه داشته باشند. در صورتی که لازم باشد از این گونه لباس ها استفاده شود، ضروری است از لباس های حفاظتی خنک شده یا تهویه شده استفاده کرد.
افرادی که در وضعیت نشسته به انجام کار مشغولند به ندرت به سرمایش کمکی بیش از Kcal/h 85 یا BTU/h 345 نیاز دارند. افرادی که فعالیت بیشتری دارند به سرمایش بیش از Kcal/h 345 یا BTU/h 1380 نیاز دارند.
سیستم های کمکی ایجاد سرما در لباس ها شامل طیف وسیعی از جلیقه های یخ(که در زیر لباس پوشیده می شود) تا سیستم های پیچیده تر می باشند.
دانلود فایل


پاورپوینت خلاصه کتاب انسان و تنش های حرارتی محیط کار تالیف دکتر فریده گلبابائی

خلاصه کتاب انسان و تنش های حرارتی محیط کار تالیف دکتر فریده گلبابائی, دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب انسان و تنش های حرارتی محیط کار تالیف دکتر فریده گلبابائی, پاورپوینت در مورد خلاصه کتاب انسان و تنش های حرارتی محیط کار تالیف دکتر فریده گلبابائی, تحقیق,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید