پاورپوینت طبقه‌بندی فولادهای ابزار

پاورپوینت طبقه‌بندی فولادهای ابزار

پاورپوینت-طبقه‌بندی-فولادهای-ابزار

دانلود پاورپوینت طبقه‌بندی فولادهای ابزار،
با فرمت ppt و در 56 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
طبقه‌بندی فولادهای ابزار
فولادهای ابزار (Tool steels) گروهی از فولادهای کربنی ((Carbon steels) و فولادهای آلیاژی هستند که با عملیات حرارتی آنها می‌توان خواص فیزیکی و مکانیکی مطلوبی در آنها به وجود آورد، به طوری که بتوان از آنها ابزارهایی نظیر ابزارهای برشی سنبه و ماتریسهای برش، خمکاری، فرم دادن، کشش، قالب‌های پلاستیک و اکستروژن ساخت. فولادهای ابزار به فرم های میلگرد، شمشال، بلوکه‌های فورج شده و ریخته‌گری شده و در حالت آنیل شده در بازار عرضه می‌شوند.
فولادهای ابزار را با توجه به عناصر آلیاژی آنها می‌توان در سه گروه سخت شونده در آب، روغن یا هوا طبقه‌بندی نمود. فولادهای با عناصر آلیاژی کمتر جزو گروه سخت‌شونده در آب و فولادهای ابزار با بیشترین عناصر آلیاژی جزو گروه سخت شونده در هوا می‌گیرند. فولادهای ابزار را با انجام عملیات حرارتی مناسب می‌توان کاملا سخت نمود و آنها را در برابر سایش مقاوم کرد.
فولادهای ابزار به طور کلی بدین صورت دسته‌بندی می‌شوند: سخت شونده در آب، سخت ‌شونده در روغن، سخت شونده در هوا، مقاوم در برابر ضربه، گرم‌کار، تندبر، فولاد قالب ‌های پلاستیک و فولادهای خاص. در هر دسته، فولادهای مختلف با آنالیز شیمیایی و ویژگی‌های مختلف قرار می‌گیرند.
فولادهای ابزار کربنی
W1 یک فولاد ابزار کربنی سخت شونده در آب است که میزان کربن آن 0.91-100% می باشد. این فولاد پس از سختکاری، دارای سطح سخت و مغز نرم‌تر می شود.
دانلود فایل


پاورپوینت طبقه‌بندی فولادهای ابزار

انواع تحقيقات و روش هاي تحقيق, دانلود پاورپوینت انواع تحقيقات و روش هاي تحقيق, پاورپوینت در مورد انواع تحقيقات و روش هاي تحقيق, تحقیق انواع تحقيقات و روش هاي تحقيق, پاورپوینت درباره انواع تحقيقات و روش هاي تحقيق, پاورپوینت راجع به انواع تحقيقات و روش,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید