عدالت ترميمي و حقوق بزه ديده اصلاح تدريجي نظام عدالت كيفري يا تغيير الگو

عدالت ترميمي و حقوق بزه ديده اصلاح تدريجي نظام عدالت كيفري يا تغيير الگو

عدالت-ترميمي-و-حقوق-بزه-ديده-اصلاح-تدريجي-نظام-عدالت-كيفري-يا-تغيير-الگو

چكيده:
نقش بزه‌ديدگان در فرايند عدالت كيفري همواره طي تحولات صورت گرفته در نظام كيفري پررنگ‌تر گرديده است، به طوريكه رويكرد حقوق كيفري مجرم مدار به تدريج به سمت حقوق كيفري بزه ديده مدار متمايل گرديده است. اين امر شايد به دليل سهم انكارناپذير بزه‌ديده و لزوم توجه به آن جهت تحقق هر چه بيشتر عدالت كيفري و همچنين ضرورت تلاش براي فراهم نمودن تشفي خاطر و ارضاي نيازهاي بزه ديده‌گان از جرم مي‌باشد.
بر اساس همين رويكرد، عدالت ترميمي با تاكيد بر فراهم نمودن امكانات جبران خسارت از بزه‌ديدگان و به ياري طلبيدن جامعه مدني در كنار دولت جهت نيل به اين هدف، جلوه‌اي از سياست جنايي مشاركتي را به تصوير كشيده است. در اين مقاله، نويسنده در مقام بيان و تشريح اهميت جبران خسارت از بزه ديده‌گان، كاركردهاي عدالت ترميمي، لزوم انجام اصلاحات تدريجي در نظام عدالت كيفري، و فراهم نمودن ساز و كارهايي به منظور بزه ديده مدار نمودن حقوق كيفري البته بدون آنكه از بزهكاران غفلت شود و اساساً بررسي امكان تغيير الگو و جايگزين نمودن عدالت ترميمي با عدالت كيفري سركوبگر و پيامدهاي ناشي از آن مي‌باشد.

فهرست:
چكيده
1- مقدمه
دانشگاه تيلبرگ، هلند
2- تجزيه و تحليل آنچه كه مانع اجراي موثر حقوق جديد بزه‌ديدگان در نظام عدالت كيفري سنتي مي‌باشد.

دانلود فایل


عدالت ترميمي و حقوق بزه ديده اصلاح تدريجي نظام عدالت كيفري يا تغيير الگو

بزه,حقوق بزه,بزه کاری,دانشگاه تيلبرگ,هلند,حقوق جديد بزه‌ديدگان,تحقیق در مورد بزه,مقاله عدالت ترميمي و حقوق بزه ,مقاله در مورد عدالت ترمیمی,پایان نامه حقوق,دانلود پایان نامه حقوق بزه,اصلاح نظام عدالت كيفري

حقوق

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید