تحقیق تربیت کودکان و نوجوانان به وسیله آموزش و پرورش

تحقیق تربیت کودکان و نوجوانان به وسیله آموزش و پرورش

تحقیق-تربیت-کودکان-و-نوجوانان-به-وسیله-آموزش-و-پرورشمقدمه:

«... يكي از نهادهاي مهم اجتماعي، نهاد آموزش و پرورش است كه مسئوليت مهمي را در تربيت كودكان، نوجوانان، جوانان بر عهده دارد.
امروزه آموزش و پرورش بيشتر به شكل رسمي و شهري و سازمان يافته در سطحي گسترده جريان داشته و ارتباطي تنگاتنگ با رشد اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي، توسعه علمي، صنعتي و اقتصادي دارد. نگاه گسترده به نقش آموزش و پرورش به عنوان عاملي موثر در فعليت بخشيدن به امكانات بالقوه و ذاتي افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان،ارائه ارزشهاي مطلوب، افزايش معلومات و ايجاد مهارتهاي لازم در اجزاء براي زندگي و بالاخره تسهيل سير حركت وجودي آدمي به سوي كمال و قرب الي‌الله، اهميت امروزه اين نهاد اجتماعي را بيش از پيش نشان مي‌دهد.
و كل نظام آموزش و پرورش، در حقيقت نظامي است تربيتي كه امروزه روي فرد انساني پياده مي‌شود و اين انسان با صفات و ويژگيهاي متعدد و متنوعي كه دارد، موجودي بسيار پيچيده و استثنايي است كه تربيت و هدايت وي بدون شناخت دقيق اين صفات به درستي و آساني مقدور نخواهد بود.


فهرست:
مقدمه
چكيده تحقيق
رهنمودها و سفارشات ديني
لزوم شناخت تفاوتهاي فردي و جلوگيري از آموزشهاي غلط
ناسازگاريها و انگيزه‌هاي آن در خانه و مدرسه
نبود اتاقهاي مشاوره و مشاور
اثرات سوء تنبيه بدني و علل بكارگيري تنبيه
نتيجه‌گيري
پيشنهاداتي در امر تربيت
زيرنويسهاي اين تحقيق
فهرست منابع و ماخذ

دانلود فایل


تحقیق تربیت کودکان و نوجوانان به وسیله آموزش و پرورش

تحقیق تربیت کودکان و نوجوانان,دانلود تحقیق در مورد نحوه تربیت,مقاله اثرات سوء تنبيه بدني,اثرات تنبيه بدني,علل بكارگيري تنبيه ,دانلود تحقیق در مورد تنبه بدنی,تنبه بدنی,نحوه تربیت کودکان,دانلود پایان نامه تربیت کودکان,نقش آموزش و پرورش کودکان

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید