آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی

آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی

آزادی-فردی-و-حدود-آن-در-حکومت-اسلامیرمز فایل:      www.aryafile.ir

مقدمه :

تاريخ بشريت آكنده از مبارزات و درگيريها وتصادمات گروههاي مختلف انساني است . انسان بحكم داشتن طبع اجتماعي ، از همان روزهاي نخستين خلفت ، زندگي فردي را رها كرده و زيستن با ديگر همنوعان را پيشه خويش ساخته است . در اين زندگي كه خود بخود براساس نياز متقابل و تعاون با يكديگر پديد آمده است همواره برخوردها و همكاريها وجود داشته است .
انسان ، به زودي ، احساس و امكان سلطه خود را بر موجودات طبيعت و حيوانات دريافت و در مقام دستيابي بر آنها و بهره گيري از آنها برآمد ، در راه تثبيت سلطه خود واستثمار آنها با مقاومت آگاهانه اي برخورد نكرد بلكه مي بايست رموز و فنون نفوذ و سلطه را با بكار انداخت استعداد خود و آگاهي يافتن از قوانين طبيعت و قواي غريزي نهفته در حيوانات كه هردو ثابت و تقريباً لايتغير هستند كشف كند . قرآن كريم در آيات زيادي بر اين حالت تفوق انسان و بودن همه موجودات طبيعت در استخدام او تصريح مي كند ، مخصوصاً در اين زمينه آيات 5 تا 16 سوره نحل بخوبي گوياي اين مطلب است .



فهرست مطالب:
اشاره
مقدمه
مفهوم آزادي فردي
آزادي انسان از ديدگاه اسلام
آزادي فردي در حكومت اسلامي
1- آزادي اعمال و رفتار خصوصي افراد
2- آزادي اعمال و رفتار اجتماعي انسان
3- آزادي عقيده و مذهب

دانلود فایل


آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی

آزادی فردی و حدود آن ,در حکومت اسلامی ,آزادی فردی ,حقوق,تحقیق در مورد آزادی در اسلام,دانلود تحقیق درباره آزادی فردی,مقاله در مورد آزادی فردی,تحقیق در مورد آزادی در اسلام,اسلام,آزادی,آزادی های فردی در اسلام,آزادی فردی از دید اسلام,اسلام و

حقوق

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید