بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی

بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی

بررسی-مشارکت-علمی-کتابداران-ایرانی-در-سطح-بین‌المللی

چکیده:
از عوامل مهم پیشرفت یک رشته علمی، توان پژوهشی و کیفیت مقاله‌های چاپ شده در سطح ملی و بین المللی است که توانایی رقابت آن رشته را در سطح جهان نشان می دهد. این نوشته به بررسی وضعیت کمّی مقاله‌های منتشر شده به زبان انگلیسی توسط متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی ایران در سطح بین المللی می پردازد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که وضعیت کمّی مقاله‌های منتشر شده توسط متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی ایران در سطح بین المللی پایین است و توجه بیشتری را می طلبد.

مقدمه:
نگارش مقاله علمی یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که هر پژوهشگری باید با آن آشنا باشد. آگاه ساختن سایر پژوهشگران از نتایج پژوهش‌های انجام شده، بالا بردن سطح دانش علاقه مندان، آشنا نمودن آنها با پیشرفت‌های علمی در یک حوزه خاص، جمع بندی نتایج و انتشار آن در قالب مقاله پژوهشی از اهداف اصلی پژوهشگران است. در نقطه مقابل، مجله‌های علمی از منابع مهم اطلاعات علمی و فنی هستند که پژوهشگران نتایج پژوهش‌های خود را از طریق آنها به چاپ می رسانند.


فهرست:
چکیده
مقدمه
روش‌شناسی و جامعه آماری
وضعیت انتشارات کتابداری ایران در سطح ملی
وضعیت انتشارات کتابداری ایران در سطح بین‌المللی
بحث
نتیجه گیری
پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده
منابع
ضمیمه 1. مقاله‌های منتشر شده در مجله های معتبر بین المللی
ضمیمه 2. فهرست برخي از مقاله‌های چاپ شده در مجله Library Review
ضمیمه 3. فهرست برخي از مقاله‌های چاپ شده در مجله

دانلود فایل


بررسی مشارکت علمی کتابداران ایرانی در سطح بین‌المللی

روش‌شناسی و جامعه آماری,انتشارات کتابداری,وضعیت انتشارات کتابداری ایران در سطح بین‌المللی,تحقیق در مورد کتابداری,وضعیت انتشارات کتابداری ایران در سطح ملی,تحقیق در مورد انتشارات کتاب,مقاله در مورد کتابداری,دانلود مقاله در مورد مشارکت علمی کتابد

کتابداری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید