تحقیق بررسی عوامل شخصی خانوادگی و روابط اجتماعی موثر بر بازگشت به اعتیاد در مورد معتادان

تحقیق بررسی عوامل شخصی خانوادگی و روابط اجتماعی موثر بر بازگشت به اعتیاد در مورد معتادان

تحقیق-بررسی-عوامل-شخصی-خانوادگی-و-روابط-اجتماعی-موثر-بر-بازگشت-به-اعتیاد-در-مورد-معتادان

مقدمه :
از جمله شاخص های پیشرفت و معیارهایی که برای ترقی و تعالی هر جامعه منظور  می شود میزان توجه و عنایت به امر « تحقیق و پژوهش» است ، در همین راستا ارزش و اهمیتی که دنیای امروز برای مسئله اخیر قائل شده ، تنها از بعد صوری و ظاهری نیست ، بلکه به دلیل تاثیری است که در تمامی شئون یک جامعه خواهد داشت . به عبارت دیگر از آن جا که مسائل یک اجتماع چون دانه های زنجیر با یکدیگر بستگی و ارتباط دارند ، لذا تحقیق در اصل زمینه رفع معضلات کلی جامعه را فراهم ساخته و موجبی برای دگرگونی های اساسی در ابعاد دیگر نیز خواهد بود . تحقیق در خصوص یک مسئله اجتماعی ، اگر چه محدود به شناخت ویژگی های مد نظر است . اما نتایج حاصل از آن می تواند در  برنامه ریزی های اقتصادی ، سیاسی ، تولیدی و غیره موثر واقع شود از طرفی در دنیای امروز که قضاوت در خصوص ساده ترین مسائل ، و اظهار نظر در مورد ابتدائی ترین امور می بایست بر روش های علمی و معیارهای منطقی استوار باشد قضاوت در خصوص امور اجتماعی ، نمی تواند مستند به بینش شخصی ، یا ارزیابی براساس مشابهت ، و نیز تجربیات فردی صورت گیرد .
بعنوان مثال وقتی سخن از علل گسترش اعتیاد در یک جامعه مطرح می شود بیان فقدان امکانات تفریحی ، محدودیت اشتغال ، کمبود ایمان وتعهد و .... بسیار ساده و از عهده هر کس که الفباء مسائل اجتماعی را بداند ، ساخته و ممکن است ، اما این که سهم هر یک از مشکلات ، در ایجاد پدیده اعتیاد و گسترش اجتماعی آن تا چه اندازه است ، برای مبارزه با آن از کجا و چگونه باید آغاز کرد ، این که تناسب اخلاقیات و معیارهای اجتماعی این جامعه ، با جوامعی که با بهره گیری از شیوه های خاص در زدودن آثار اعتیاد توفیق داشته اند ، چه میزان است و آیا این شیوه ها می تواند جوابگو باشد و . . . ده ها سوال دیگر ، مسائلی است که می بایست در رهگذر تحقیق مشخص نشود .



فهرست:
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیات تحقیق
متغیر وابسته
متغیر مستقل
هدف کلی
اهداف جزئی
وضعیت تاهل
شغل
تحصیلات
جنسیت
ایدز با هروئین به ایران می آید
نکاتی در مورد اعتیاد
اعتیاد به مواد مخدر چیست؟
سیگار
چطور شما می توانید متوجه شوید دوستتان سیگار می کشد؟
هروئین
حقایقی درباره هروئین
تاثیرات بر بدن
تاثیرات بلند مدت مصرف ماری جوانا چیست ؟
علل گرایش جوانان به اعتیاد چیست؟
1. آمادگی های که مربوط به فرد است
2. عوامل خانوادگی
3. عوامل اجتماعی
تعریف معتاد
تاریخچه مواد مخدر درجهان
پیشینه پژوهش

دانلود فایل


تحقیق بررسی عوامل شخصی خانوادگی و روابط اجتماعی موثر بر بازگشت به اعتیاد در مورد معتادان

تحقیق در مورد معتادان,تحقیق درباره اعتیاد,روابط اجتماعی معتادان,بازگشت به اعتیاد در معتادان,تحقیق در مورد عوامل تاثیر گذار بر روابط معتادان,تحقیق در مورد نگاه جامعه به معتادان,معتاد,اعتیاد,جامعه گریزی معتادان,تحقیق بررسی عوامل شخصی معتادان

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید