بررسي رابطه اضطراب امتحان در دانش آموزان حساب نارسا و عادي پايه

بررسي رابطه اضطراب امتحان در دانش آموزان حساب نارسا و عادي پايه

بررسي-رابطه-اضطراب-امتحان-در-دانش-آموزان-حساب-نارسا-و-عادي-پايهبخشی از مقدمه:
يکي از عوامل عمده افت تحصيلي در بين دانش آموزان، ضعف در مهارتهاي رياضي است. مروري بر تحقيقات انجام شده در اين زمينه نشان مي دهد که رشد مهارتهاي رياضي خيلي کمتر از رشد مهارتهاي خواندن در هر دو گروه بچه هاي عادي و استثنايي مورد توجه قرار گرفته است. در بچه هاي عادي علت هاي زيادي سبب ضعف رياضي مي شود. اکثر محققين بر عوامل رشدي و افتراقي تأکيد مي ورزند. استعداد رياضي، گرايش دانش آموز به اين موضوع درسي، سطح ادراک، استراتژي هاي يادگيري و سبکهاي شناختي از عواملي است که در اين ارتباط مورد توجه قرار مي گيرند (با شعور لشکري، 1375).
ناتواني هاي يادگيري تنها به افت تحصيلي و اتلاف بودجه پايان نمي پذيرد بلکه به سرزنش و تحقير دانش آموزان، تشکيل خود پنداره ضعيف و کاهش عزت نفس آنها انجاميده و سلامت رواني شان را به مخاطره مي اندازد و چه بسا آنان را به مکانيزم هاي دفاعي نا موفق مي کشاند. اين مشکلات از دانش آموزان و مدرسه، به خانه و خانواده راه مي گشايد و اضطراب و ناخشنودي را در همه فضاي زندگي مي پراکند و حاصل اين همه، آسيب سختي است که به بهداشت رواني جامعه وارد مي شود (تبريزي ، 1377). ...

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: موضوع تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعریف متغیرهای پژوهش
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: پیشینه پژوهش
یادگیری
انواع یادگیری
زمینه های مهم یادگیری
مجموعه شیوه های مؤثر در یادگیری
ناتوانیهای یادگیری
دیدگاه های متفاوت در تبیین ناتوانیهای یادگیری
شیوع ناتوانیهای یادگیری
جنــســیت و ناتوانیهای یادگیری
سبب شناسی ناتوانیهای یادگیری
1- آسیب مغزی اکتسابی
2- وراثت
3- عوامل زیستی- شیمیایی
4- محرومیت محیطی و تغذیه ای
5- عوامل آموزشی
6- عوامل مربوط به رشد
7- رویکرد زبانی- روانی
8- رویکرد رفتاری
9- رویکرد ادراکی و ادراکی حرکتی
10- رویکرد تشکیل نظام عصبی دمن و دلاکاتو
انواع ناتوانیهای یادگیری
ناتوانیهای یادگیری تحولی
ناتوانیهای یادگیری تحصیلی
ویژگی های دانش آموزان ناتوان در یادگیری
ویژگی های مربوط به رشد و تحول زبان گفتاری
ویژگی های عاطفی- اجتماعی
ویژگی های مربوط به رشد و تحول حسی- حرکتی
ارزیابی ناتوانیهای یادگیری
طرح تشخیص ناتوانیهای یادگیری
حساب
اختلالات یادگیری در ریاضیات
طبقه بندی حساب نارسایی
سبب شناسی حساب نارسایی
ویژگی های دانش آموزان حساب نارسا
تشخیص اختلال های ریاضی
اضطراب
دیدگاه های نظری در مورد اضطراب
ملانی کلاین
آنا فروید
رولومی
آدلر
بالبی
جورج کلی
علل اضطراب
1- عوامل جسمانی و زیست شناختی
ژنتیک
2- فعل و انفعالات شیمیایی
علل طبی و اثرات داروها
فاکتورهای روانی- اجتماعی
علائم اضطراب
ارتباط اضطراب با بیماریهای دیگر اضطراب و کاهش قند خون
اختلالات اضطراب
شیوع اختلالات اضطراب
دیدگاه های نظری در تبیین اضطراب
دیدگاه روانکاوی
دیدگاه رفتاری
دیدگاه شناختی
دیدگاه زیست شناختی
سبب شناسی اضطراب
دیدگاه مختلف در درمان اضط
روانکاوی
درمان رفتاری
درمان شناختی
درمان های هستی نگر و انسانی نگر
درمان زیست شناختی
داروهای ضد اضطراب
کنترل علائم بدنی
تنفس کنترل شده
امتحان
اضطراب امتحان
عوامل به وجود آورنده اضطراب امتحان
عوامل مؤثر در رفع اضطراب امتحان
چکیده پژوهشهای داخلی
چکیده پژوهشهای خارجی
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
فهرست وارسی نشانگان حساب نارسایی
پرسشنامه اضطراب امتحان
پرسشنامه فردی
طرح تحقیق
روش اجرا
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
یافته های توصیفی
.یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش
یافته های جانبی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری
نتایج یافته های جانبی
پیشنهادات
محدودیتها
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع لاتین

دانلود فایل


بررسي رابطه اضطراب امتحان در دانش آموزان حساب نارسا و عادي پايه

تحقیق بررسی اضطراب امتحان دانش آموزان,اضطراب دانش آموزان,دانلود پایان نامه,پایان نامه بررسی اضطراب دانش آموزان,بررسی اضطراب امتحانی دانش آموزان,پایان نامه اضطراب امتحانی,تحقیق درباره اضطراب در افت تحصیلی,بررسی اضطراب در امتحان

علوم اجتماعی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید