پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)

پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)

پاورپوینت-بررسی-و-تحلیل-کلیسای-جامع-فلورانس-(سانتاماریا-دل-فیوره)

مقدمه:
واژه رنسانس به معنی « تولد دوباره » و « نوزائی » است؛ رنسان  عصری است که انسان غربی بار دیگر به هنر فلسفه و فرهنگ یونان و روم باستان توجه کرد و فرهنگ کلاسیک باستانی را اوج آفرینش بشری نامید، از این هنگام بود که بسیاری از اصول و شیوه های باستانی مورد توجه و تقلید قرار گرفت. گذشته از توجه به فرهنگ و هنر یونان و روم باستان، عقل محوری، فردگرایی و انسان مآبی از دیگر مشخصه های رنسانس است.
اگر بشر در سراسر قرون وسطی به جمع توجه داشت و نیز همه چیز تابع امر خداوند و کلیسا می پنداشت، انسان عصر رنسانس به تدریج به خصوصیات و استعدادهای فردی توجه کرد و نیز مانند عصر کلاسیک (یونان و روم باستان ) انسان را اساسی ترین محور هستی در کل جهان دانست.
نهضت رنسانس از ایتالیا آغاز شد. این حرکت به طور بارز از سده ی چهاردهم تا شانزدهم مراحل کمال خود را پیمود، هر چند نمی توان تاریخ و سال معینی برای رنساس اعلام کرد، اما می توان گفت آنچه در رنساس به وقوع پیوست از سده های قبل و در دل سده های میانه به تدریج شکل گرفت.
رنسان عصری است که بر فردیت یکایک افراد شایسته و با استعداد تاکید می کند و نبوغ فردی هنرمند را می ستایدو برای آن ارزش ویژه ای قائل می باشد. در دوره رنسانس است که برای اولین بار در تاریخ شخص هنرمند اهمیت خاص پیدا می کند. اصولاً مفهوم « هنرمند  » در دوره رنسانس به وجود می آید.


فهرست مطالب:

مقدمه
رنسانس در علوم
رنسانس و نهضت ترجمه
جامعه قرون وسطایی در تحول
انسان گرایان و فرهنگ
تقسیم بندی رنسانس
بازرگانی و رنسانس
انقلاب های فکری عصر رنسانس
معماری رنسانس
ویژگی های سبک معماری در عصر رنسانس آغازین
ویژگی های هنری رنسانس پیشرفته
آثار برجسته معماری رنسانس
جایگاه ایتالیا در دوره رنسانس
فیلیپو برونلسکی
کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)
تاریخچه
گنبد
ساختار هندسی گنبد
برج ناقوس
نمای خارجی
نمای داخلی
سرداب کلیسا
پلان کلیسا
پلان نقاشی های دیواری
طرح موزائیک ها در گنبد تعمیدگاه
واژه شناسی
فهرست منابع
دانلود فایل


پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)

دانلود,تحقیق در مورد معماری رنسانس,دانلود پاورپوینت در مورد کلیسای جامع فلورانس,پاورپوینت درباره کلیسای جامع فلورانس,پاورپوینت,تحقیق,تحلیل و بررسی,کلیسای جامع فلورانس,کلیسای سانتاماریا دل فیوره,فیلیپو برونلسکی,معماری,رنسانس,گوتیک,فلوران

برنامه ریزی شهری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
طراحی وب و برنامه نویسی وب
برنامه نویسی ، سورس ، پروژه
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید