دینا فایل / مقاله یادگیری اصول یادگیری و انگیزش نزد کارمندان و مراجعین
مقاله یادگیری اصول یادگیری و انگیزش نزد کارمندان و مراجعین
مقاله یادگیری اصول یادگیری و انگیزش نزد کارمندان و مراجعین
قسمتی از متن:
متخصصين رژيم درماني لازم است بدانند كه چگونه انگيزه بيماران و كارمندان خود را افزايش داده و ابقاء كنند. اين ميتواند يك امر چالش برانگيز باشد. پيش از آنكه افراد بتوانند كار متفاوتي انجام دهند مثلاً در اعمال رژيميخود تغيير ايجاد كرده يا بطور كارآمدتري كار كنند، ميبايست انگيزه انجام آن كار را داشته باشند.
به كارگيري مطالبي كه اخيراً دربارة برانگيختن انسان، شناخته شده در تنظيم اهداف، طراحي استراتژي هاي اصلاح رفتار، طراحي و اجراي برنامه ها و سمينارهاي آموزشي و مشاوره با ديگران به طور خودي يا گروهي اهميت حياتي دارد.
به دليل طبيعت دقيق برانگيختن نميتوان هزاران عقيده و تعريف متفاوت برانگيختن كه تاكنون موجود است را به طور علميمعتبر كرد. برانگيختن را ميتوان به عنوان چيزي كه باعث انجام كاري توسط فرد مي شود يا فرآيند تحريك كردن يك فرد براي انجام كاري تعريف كرد. اين امر با اين سوال كه رفتار انساني اتفاق ميافتد سروكار دارد. كلمه برانگيختن (انگيزه) بطور فراوان براي تشريح فرآيندي كه الف) رفتاري را تحريك و بيدار ميكندب) به رفتار جهت و هدف ميدهد ج) ادامه اصرار بر يك رفتار د) به انتخاب و ترجيح يك رفتار خاص منجر ميشود. برانگيختن نه تنها با آنچه افراد ميتوانند انجام دهند مرتبط است، بلكه با آنچه خواهند توانست نيز ارتباط دارد.مطالعات اخير در ادبيات علم پزشكي به مطالعه مستمر در بكارگيري برانگيختن در مراقبتهاي بهداشتي اشاره دارد.
فهرست:
بر انگیختن مراجعین و کارمندان
انگیزه مراجعین و بیماران
خود ارزیابی
انگیزه کارمندان
maslow & Herzberg
تئوری های جامع برانیگختن
تئوری عدالت
تئوری انتظار
برانگیختن بواسطه افزایش اعتماد به نفس
بر انگیختن به واسطه تنظیم اهداف
برانگیختن به واسطه تقویت و تجدید قوا
خلاصه توصیه ها
سوالات مرور و بحث
فعالیتهای پیشنهاد شده
منابع
اصول و تئوری های یادگیری
یادگیری و تئوری های یادگیری
تئوری های یادگیری رفتاری
تقویت کننده های مثبت
تقویت کننده های منفی / گریزها
سرکوب
شکل دادن
تقویت زمانی
تئوری ادراک اجتماعی
تئوری های ادراکی
حافظه
حافظه کاری
انتقال یادگیری
فن آموزش و پرورش بزرگسالان
نیاز به دانستن
تصور از خود
تجربه
آمادگی برای یادگیری
جهت یابی برای یادگیری
برانگیختن
اشکال یادگیری و اشکال آموزش ( تدریس)
اشکال یادگیری
شکل تدریس
انتشار نوآوری
فعالیتهای پیشنهاد شده
مطالعه مورد ۱
مطالعه ۲
طراحی و برنامه ریزی یادگیری
تدریس، یادگیری و آموزش
محیط روانی
محیط فیزیکی
مراحل آموزش
ارزیابی نیازها
اهداف عملکردی (عملی)
عملکرد
شرایط
شاخص
حیطه یادگیری
حیطه ادراکی
دانش
فهم (ادراک)
به کارگیری (کاربرد)
آنالیز (تجزیه و تحلیل)
تولید (سنتز)
ارزشیابی
خودارزیابی
حیطة تأثیرگذاری
زیر نویس تصویر
دریافت
پاسخ دهی
ارزش گذاری
سازماندهی
توصیف
ادراک (فهم)
آمادگی
مکانیزم
پاسخ عمدی پیچیده
تطابق و ابتکار
تعیین محتوا
سازماندهی گروههای کارآموزی
سؤالات مرور و بحث
فعالیتهای پیشنهاد شده
اجراء و ارزشیابی یادگیری
انتخاب و اجرای فعالیت های یادگیری
برانگیختن
تکنیک ها و روش ها
بحث
وانمودسازی
تشریح (اثبات)
آموزش به کمک کامپیوتر (رایانه)
کمک های سمعی و بصری
تکنیک های مناسب برای حیطه های متفاوت یادگیری
شرح وظیفه
تعلیم کارآموزی شغل Job Instruction Training(JIT)
آماده سازی
معرفی (ارائه)
عملکرد
پیگیری
توالی (تسلسل ) آموزش
ارزشیابی نتایج (یافته ها)
هدف از ارزشیابی
ارزشیابی تکوینی و تجمعی (کیفی و کمی)
کیفی
کمی
روشهای هنجار مرجع و شاخص مرجع
تفسیر با مرجع هنجار (هنجار مرجع)
تفسیر شاخص مرجع
اشکال ارزشیابی و نتایج
واکنش شرکت کننده به برنامه ها
تغییر رفتاری
نتایج سازمانی
یادگیری
نتایج دیگر
آزمونها
پرسشنامهها
مصاحبهها
مشاهده
آزمونهای عملکردی
مقیاسهای نسبی/ چک لیستها
سنجشهای عملکرد
روایی و پایایی
پایایی
روایی
طرح درس و طرح برنامه
منابع و مراجع
مطالعه موردی ۱
مطالعه موردی ۲
سؤالات مرور و بحث
فعالیت های پیشنهاد شده
متخصصين رژيم درماني لازم است بدانند كه چگونه انگيزه بيماران و كارمندان خود را افزايش داده و ابقاء كنند. اين ميتواند يك امر چالش برانگيز باشد. پيش از آنكه افراد بتوانند كار متفاوتي انجام دهند مثلاً در اعمال رژيميخود تغيير ايجاد كرده يا بطور كارآمدتري كار كنند، ميبايست انگيزه انجام آن كار را داشته باشند.
به كارگيري مطالبي كه اخيراً دربارة برانگيختن انسان، شناخته شده در تنظيم اهداف، طراحي استراتژي هاي اصلاح رفتار، طراحي و اجراي برنامه ها و سمينارهاي آموزشي و مشاوره با ديگران به طور خودي يا گروهي اهميت حياتي دارد.
به دليل طبيعت دقيق برانگيختن نميتوان هزاران عقيده و تعريف متفاوت برانگيختن كه تاكنون موجود است را به طور علميمعتبر كرد. برانگيختن را ميتوان به عنوان چيزي كه باعث انجام كاري توسط فرد مي شود يا فرآيند تحريك كردن يك فرد براي انجام كاري تعريف كرد. اين امر با اين سوال كه رفتار انساني اتفاق ميافتد سروكار دارد. كلمه برانگيختن (انگيزه) بطور فراوان براي تشريح فرآيندي كه الف) رفتاري را تحريك و بيدار ميكندب) به رفتار جهت و هدف ميدهد ج) ادامه اصرار بر يك رفتار د) به انتخاب و ترجيح يك رفتار خاص منجر ميشود. برانگيختن نه تنها با آنچه افراد ميتوانند انجام دهند مرتبط است، بلكه با آنچه خواهند توانست نيز ارتباط دارد.مطالعات اخير در ادبيات علم پزشكي به مطالعه مستمر در بكارگيري برانگيختن در مراقبتهاي بهداشتي اشاره دارد.
فهرست:
بر انگیختن مراجعین و کارمندان
انگیزه مراجعین و بیماران
خود ارزیابی
انگیزه کارمندان
maslow & Herzberg
تئوری های جامع برانیگختن
تئوری عدالت
تئوری انتظار
برانگیختن بواسطه افزایش اعتماد به نفس
بر انگیختن به واسطه تنظیم اهداف
برانگیختن به واسطه تقویت و تجدید قوا
خلاصه توصیه ها
سوالات مرور و بحث
فعالیتهای پیشنهاد شده
منابع
اصول و تئوری های یادگیری
یادگیری و تئوری های یادگیری
تئوری های یادگیری رفتاری
تقویت کننده های مثبت
تقویت کننده های منفی / گریزها
سرکوب
شکل دادن
تقویت زمانی
تئوری ادراک اجتماعی
تئوری های ادراکی
حافظه
حافظه کاری
انتقال یادگیری
فن آموزش و پرورش بزرگسالان
نیاز به دانستن
تصور از خود
تجربه
آمادگی برای یادگیری
جهت یابی برای یادگیری
برانگیختن
اشکال یادگیری و اشکال آموزش ( تدریس)
اشکال یادگیری
شکل تدریس
انتشار نوآوری
فعالیتهای پیشنهاد شده
مطالعه مورد ۱
مطالعه ۲
طراحی و برنامه ریزی یادگیری
تدریس، یادگیری و آموزش
محیط روانی
محیط فیزیکی
مراحل آموزش
ارزیابی نیازها
اهداف عملکردی (عملی)
عملکرد
شرایط
شاخص
حیطه یادگیری
حیطه ادراکی
دانش
فهم (ادراک)
به کارگیری (کاربرد)
آنالیز (تجزیه و تحلیل)
تولید (سنتز)
ارزشیابی
خودارزیابی
حیطة تأثیرگذاری
زیر نویس تصویر
دریافت
پاسخ دهی
ارزش گذاری
سازماندهی
توصیف
ادراک (فهم)
آمادگی
مکانیزم
پاسخ عمدی پیچیده
تطابق و ابتکار
تعیین محتوا
سازماندهی گروههای کارآموزی
سؤالات مرور و بحث
فعالیتهای پیشنهاد شده
اجراء و ارزشیابی یادگیری
انتخاب و اجرای فعالیت های یادگیری
برانگیختن
تکنیک ها و روش ها
بحث
وانمودسازی
تشریح (اثبات)
آموزش به کمک کامپیوتر (رایانه)
کمک های سمعی و بصری
تکنیک های مناسب برای حیطه های متفاوت یادگیری
شرح وظیفه
تعلیم کارآموزی شغل Job Instruction Training(JIT)
آماده سازی
معرفی (ارائه)
عملکرد
پیگیری
توالی (تسلسل ) آموزش
ارزشیابی نتایج (یافته ها)
هدف از ارزشیابی
ارزشیابی تکوینی و تجمعی (کیفی و کمی)
کیفی
کمی
روشهای هنجار مرجع و شاخص مرجع
تفسیر با مرجع هنجار (هنجار مرجع)
تفسیر شاخص مرجع
اشکال ارزشیابی و نتایج
واکنش شرکت کننده به برنامه ها
تغییر رفتاری
نتایج سازمانی
یادگیری
نتایج دیگر
آزمونها
پرسشنامهها
مصاحبهها
مشاهده
آزمونهای عملکردی
مقیاسهای نسبی/ چک لیستها
سنجشهای عملکرد
روایی و پایایی
پایایی
روایی
طرح درس و طرح برنامه
منابع و مراجع
مطالعه موردی ۱
مطالعه موردی ۲
سؤالات مرور و بحث
فعالیت های پیشنهاد شده
مقاله یادگیری,اصول یادگیری ,انگیزش نزد کارمندان,تحقیق در مورد یادگیری,یادگیری اصولی,انگیزه کارمندان ,تئوری های جامع برانیگختن ,تئوری عدالت ,تئوری انتظار ,اصول و تئوری های یادگیری ,پایان نامه یادگیری,تحقیق درباره یادگیری
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید