بررسی مواد دیرگداز و نسوز

بررسی مواد دیرگداز و نسوز

بررسی-مواد-دیرگداز-و-نسوز

قسمتی از متن:
مواد دير گداز به مواد معمولاً غير فلزي گفته مي شود كه مي توانند در درجه حرارتهاي بالا پايدار باشند . بنابراين مواد نسوز بايد قابليت حفظ خصوصيات فيزيكي و شيميايي مورد نظر را در درجه حرارتهاي بالا و شرايط محيط عمل داشته باشند .
قدرت پايداري در درجه حرارتهاي زياد اگر چه يك عامل تعيين كننده براي گروه بندي يك ماده به عنوان يك دير گداز مي باشد ولي با اين حال انتظار مي رود كه ماده نسوز در مقابل نيروهاي مخرب ديگري كه احياناً در شرايط عمل رو به رو مي شوند نيز مقاوم باشد . عوامل مخرب عبارتند از سايش ، ضربه ، ضربه هاي حرارتي ، حمله شيميايي و بار مكانيكي زياد در درجه حرارت بالا . موارد استعمال گوناگون مواد نسوز و شدت وضعيت نسوز را براي ارضاي آن شرايط روشن مي گرداند تعداد محصولات نسوز كه با توجه به تركيبات متنوع و نامحدود موارد موارد دير گداز مختلف به دست مي آيد آنقدر زياد است كه براي بحث در مورد اين محصولات ، بايد مواد نسوز را طبقه بندي نمود .
نسوزها را به چندين طريق مي توان بندي كرد ولي مناسبترين آنها بر پايه تركيبات كلي و در درجه دوم شرايط فيزيكي و خواص مشخصه آنها مي باشد .

فهرست:
مواد ديرگداز و نسوز        
مواد اصلي ديرگداز            
شناسايي بر اساس رفتار شيميايي  
كاربرد مواد دير گداز                               
فرايند توليد مواد ديرگداز                           
توليد به روش سراميك هاي درشت دانه                   
آماده سازي                                   
شكل دادن                                   
خشك كردن و عمليات حرارتي تادماي 800 درجه سانتيگراد       
پخت                                       
عمليات نهايي                                   
آزمايشات معمول در مورد مواد ومحصولات نسوز               
آزمايشات ديگر                       

دانلود فایل


بررسی مواد دیرگداز و نسوز

بررسی مواد دیرگداز و نسوز,تحقیق در مورد مواد نسوز,مواد نسوز,تحقیق در مورد مواد دیرگداز,دیرگداز,مواد اصلي ديرگداز ,كاربرد مواد دير گداز,فرايند توليد مواد ديرگداز,سراميك هاي درشت دانه,محصولات نسوز

شیمی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
مهندسی شیمی
مهندسی شیمی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید