دینا فایل / بررسی تأثیر آموزش گام به گام ریاضی جورج پولیا
بررسی تأثیر آموزش گام به گام ریاضی جورج پولیا
بررسی تأثیر آموزش گام به گام ریاضی جورج پولیا
مقدمه:
يك كشف بزرگ سبب حل شدن يك مسأله بزرگ ميشود، ولي در حل هر مسئله حبهاي از اكتشاف وجود دارد. مسئله شخص ممكن است چندان پيچيده نباشد، ولي اگر كنجكاوي وي را برانگيزد و ملكههاي اختراع و اكتشاف را در فرد به كار وادارد، و اگر آن را با وسايل و تدابير خود حل كند ممكن است از تنش و شادماني حاصل از پيروزي در اكتشاف شاد شود، چنين حال و تجربهاي در سالهاي تجربهپذيري ميتواند شوق و ذوقي براي كار عقلي و فكري پديد آورد و آثار خود را بر ذهن و روان و خصلت شخص در تمام عمر باقي گذارد .
بنابراين، معلم رياضيات فرصت بزرگي در برابر خويش دارد. اگر وقت اختصاصي خود را به تمرين دادن شاگردان در عمليات پيش پا افتاده بگذراند، علاقه و دلبستگي آنان را ميكشد و مانع رشد و تعامل عقلي آنان ميشود و بايد گفت فرصتي را كه در اختيار داشته به صورت بدي صرف كرده است، ولي اگر كنجكاوي دانشآموزان را با مطرح كردن مسائلي متناسب با دانش و شناخت ايشان برانگيزد و در حل مسائل با طرح كردن پرسشهايي راهنما به ياري آنان برخيزد ميتواند ذوق و شوق و وسيلهاي براي انديشيدن مستقل در وجود ايشان پديد آورد.
فهرست:
مقدمه
فصل اول : طرح تحقيق
بيان مسأله
ضرورت تحقيق
اهداف تحقيق
تعريف اصطلاحات و متغيرها
تعريف نظري راهبردهاي حل مسأله
تعريف عملياتي راهبردهاي حل مسأله
متغيرهاي تحقيق
متغير مستقل
تعريف نظري نگرش (متغير وابسته اول)
فصل دوم پيشينه و زمينه هاي نظري پژوهش
حل مسئله و انتقال يادگيري
رابطه بين تفكر انتقادي و حل مسئله
حل مسئله از ديدگاه رفتارگرايي
مراحل آموزش حل مسئله (الگوي دي چكووكرافورد)
پيشنهادهايي براي افزايش توانائيهاي حل مسئله در يادگيرندگان
طرح جورج پوليا پيرامون حل مسئله
مباني نظري در زمينه نگرش
تعريف نگرش
الگوهاي شناختي تغيير نگرش
يافتههاي پژوهشي در داخل كشور
فصل سوم : روش تحقيق
روش تجزيه و تحليل دادهها
فصل چهارم : تحليل نتايج و بيان توصيفي يافتهها
آزمون همتاسازي
تجزيه و تحليل دادهها با استفاده از آمار استنباطي
فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
محدوديتهاي پژوهش
منابع و مآخذ
يك كشف بزرگ سبب حل شدن يك مسأله بزرگ ميشود، ولي در حل هر مسئله حبهاي از اكتشاف وجود دارد. مسئله شخص ممكن است چندان پيچيده نباشد، ولي اگر كنجكاوي وي را برانگيزد و ملكههاي اختراع و اكتشاف را در فرد به كار وادارد، و اگر آن را با وسايل و تدابير خود حل كند ممكن است از تنش و شادماني حاصل از پيروزي در اكتشاف شاد شود، چنين حال و تجربهاي در سالهاي تجربهپذيري ميتواند شوق و ذوقي براي كار عقلي و فكري پديد آورد و آثار خود را بر ذهن و روان و خصلت شخص در تمام عمر باقي گذارد .
بنابراين، معلم رياضيات فرصت بزرگي در برابر خويش دارد. اگر وقت اختصاصي خود را به تمرين دادن شاگردان در عمليات پيش پا افتاده بگذراند، علاقه و دلبستگي آنان را ميكشد و مانع رشد و تعامل عقلي آنان ميشود و بايد گفت فرصتي را كه در اختيار داشته به صورت بدي صرف كرده است، ولي اگر كنجكاوي دانشآموزان را با مطرح كردن مسائلي متناسب با دانش و شناخت ايشان برانگيزد و در حل مسائل با طرح كردن پرسشهايي راهنما به ياري آنان برخيزد ميتواند ذوق و شوق و وسيلهاي براي انديشيدن مستقل در وجود ايشان پديد آورد.
فهرست:
مقدمه
فصل اول : طرح تحقيق
بيان مسأله
ضرورت تحقيق
اهداف تحقيق
تعريف اصطلاحات و متغيرها
تعريف نظري راهبردهاي حل مسأله
تعريف عملياتي راهبردهاي حل مسأله
متغيرهاي تحقيق
متغير مستقل
تعريف نظري نگرش (متغير وابسته اول)
فصل دوم پيشينه و زمينه هاي نظري پژوهش
حل مسئله و انتقال يادگيري
رابطه بين تفكر انتقادي و حل مسئله
حل مسئله از ديدگاه رفتارگرايي
مراحل آموزش حل مسئله (الگوي دي چكووكرافورد)
پيشنهادهايي براي افزايش توانائيهاي حل مسئله در يادگيرندگان
طرح جورج پوليا پيرامون حل مسئله
مباني نظري در زمينه نگرش
تعريف نگرش
الگوهاي شناختي تغيير نگرش
يافتههاي پژوهشي در داخل كشور
فصل سوم : روش تحقيق
روش تجزيه و تحليل دادهها
فصل چهارم : تحليل نتايج و بيان توصيفي يافتهها
آزمون همتاسازي
تجزيه و تحليل دادهها با استفاده از آمار استنباطي
فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري
محدوديتهاي پژوهش
منابع و مآخذ
روش های تدریس ریاضی,تدریس ریاضی,مقاله در مورد روش های تدریس,تحقیق روش های تدریس,تحقیق درباره تدریس ریاضی,حل مسئله از ديدگاه رفتارگرايي,طرح جورج پوليا,بررسی تأثیر آموزش گام به گام ریاضی جورج پولیا,آموزش گام به گام ریاضی,ریاضی,آموزش ریاضی
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید