تحقیق واكنش‌هاي عاطفي به مردن

تحقیق واكنش‌هاي عاطفي به مردن

تحقیق-واكنش‌هاي-عاطفي-به-مردن

قسمتی از متن:
همانگونه كه ديدگاه ( دورنماي ) چرخه زندگي3 ممكن است پيش‌بيني كرده باشد، سن مردن فرد بر احساسات وي تأثير ميگذارد ( استيليون، 1995، واس 1995):
كودكان خردسال، كه مفهوم مرگ را در نمي‌يابند، غالباً بواسطه انديشه جدايي از كساني كه دوستشان دارند خشمگين و ناراحت مي‌گردند. يك كودك كه مرگش نزديك است نيازمند مصاحبت4 و قوت قلب پيوسته است. رشد و گسترش توانش‌هاي شناختي كودكي كه به سنين مدرسه رسيده است مي‌تواند منجر به اين شود كه فرد بيمار جذب يادگيري واقعيت‌هايي درباره بيماري، شيوه درمان آن و عوامل مرگ شود. تلاش براي حمايت از كودك با گفتن واقعيات تعريف شده ( اين درمان تو را معالجه خواهد كرد و مامان بزرگ به يك سفر طولاني رفت ) به گونه‌اي غير قابل اجتناب توسط بچه كشف شده و بسيار آزارنده مي‌باشند.
نوجوانان به تفكر وضعيت زندگي كنوني متمايل‌اند نه آينده دور بنابراين، براي نوجواناني كه  به سختي بيمار هستند، تأثير وضعيت آنها بر روابط اجتماعي و حضورشان، در درجه اول اهميت باشد. بازماندگان ممكن است به گونه‌اي خودمدارانه احساس مسئوليت بكنند.
 براي جوانان، مقابله با مردن، بخاطر اين ايده كه زندگي درست در جايي كه شروع شده است روبه اتمام مي‌باشد، اغلب موجبات آشفتگي عظيم و افسردگي را فراهم مي‌آورد. قدرت اين هيجانها، كه معمولاً و عموماً بخاطر اپيدمي ايدز شناخته شده‌اند، منجر به تغييراتي در نگرش‌ها، قوانين، و تحقيقات دارويي گرديده‌اند.

دانلود فایل


تحقیق واكنش‌هاي عاطفي به مردن

واكنش‌هاي عاطفي به مردن ,تحقیق بررسی واكنش‌هاي عاطفي به مردن ,مردن,روانشناسی مردن,مقاله در مورد واکنش های پس از مردن,سن مردن,احساس مردن,یاد آوری زمان مرگ,اپيدمي ايدز,مرگ,واکنش های احساسی به مرگ

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید