بررسی تئوري‌هاي مربوط به عشق مادري: غذا در برابر تماس

بررسی تئوري‌هاي مربوط به عشق مادري: غذا در برابر تماس

بررسی-تئوري‌هاي-مربوط-به-عشق-مادري-غذا-در-برابر-تماس

قسمتی از متن:
بر طبق متون تخصصي، روانشناسان طرفدار و هواخواه1 يكي از دو نظريه روانكاوي يا يادگيري اجتماعي هستند كه بيان مي‌دارند دليل عشق بچه‌‌ها به مادرشان ارضاي نيازهاي نخستين گرسنگي و مكيدن است. به عبارت ديگر، آنها مي‌گويند كه « دلبستگي نوزاد به مادرش نشأت2 گرفته از سايق‌هاي دروني است كه موجب راه‌اندازي فعاليت‌هايي مي‌شوند كه با تغذيه3 از سينه مادر مرتبط‌اند اين اعتقاد فقط يكي از آنهايي بود كه اين دو گروه نظري مطرح كرده‌اند. » اينها عباراتي بود كه بيوه هري‌ هارلو به نقل از وي گفته است.
هارلو، روانشناسي كه يادگيري نوزادان ميمون‌ها را مورد تحقيق و بررسي قرار داد، توضيح داده است كه چرا مشاهدات‌ وي درباره ميمونها در آزمايشگاهش آن اعتقاد را زير سؤال برده است:
مابيش از 60 تا از آنها را بين 6 تا 12 ساعت پس از تولد از مادرانشان جدا كرديم و با بطري به آنها شير داديم.5 ميزان مرگ و مير نوزادان به علت كمبودي بود كه ما بوجود آورده بوديم يعني آنها را به مادرانشان سپرده بوديم.


دانلود فایل


بررسی تئوري‌هاي مربوط به عشق مادري: غذا در برابر تماس

عشق مادری,غذا در برابر تماس,تحقیق در مورد عشق مادری,تحقیق رشته روانشناسی,مقاله روانشناسی,نظريه روانكاوي,دلبستگي نوزاد به مادرش,روانشناسی رابطه مادر و کودک

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید