طرح توجیهی تولید نیتروژن و اکسیژن مایع

طرح توجیهی تولید نیتروژن و اکسیژن مایع

طرح-توجیهی-تولید-نیتروژن-و-اکسیژن-مایع

مقدمه:
اكسيژن ونيتروژن به عنوان مهمترين گازهاي تشكيل دهنده هوا كه در حيات موجودات زنده نقش عمده اي را ايفا ميكنند ،شناخته مي شوند. هوا متشكل از 21% اكسيژن و78%نيتروژن ويك درصدمابقي گازها از جمله دي اكسيد كربن ،گازهاي بي اثر،اكسيدهاي نيتروژن وگوگرد و... است.
نام اكسيژن از كلمه يونانيoxy (به معناي اسيد) ولاتينgen (به معناي توليد)تشكيل شده است كه معناي تحت الفظي غلط توليد اسيد را ميدهد، اين اعتقاد اشتباه توسط لاوازيه براي اولين بار مطرح شده بود.
اين گاز كه از سال 1790 به بعد اكسيژن ناميده شد، براي نخستين بار در سال 1774كشف شد.توليد اين گاز در مقياس بزرگ در دهه هاي اخير در دماي پايين به صورت تقطير هواي مايع يا دوره هاي معمولي با استفاده از مواد جاذب انجام ميشود. اين مواد جاذب عمدتاً غربالهاي ملكولي هستندكه در اين روش با حذف نيتروژن از هوا اكسيژن وآرگون توليد مي شود.
اين گاز در دهه 80 ميلادي تقريباً چهارمين رتبه از نظر حجم توليد در جهان را داشته است.
اکسيژن در دما و فشار استاندارد به‌صورت گاز است که حاوي دو اتم اکسيژن به فرمول شيميايي O2 مي‌باشد. اکسيژن عنصر مهم هواست و از طريق عمل فتوسنتز گياهان توليد شده و براي دم و بازدم حيوانات لازم است. اکسيژن مايع و جامد يک رنگ آبي کمرنگ داشته و هر دو بسيار پارامگنتيک مي‌باشند. اکسيژن مايع معمولا با عمل تقطير جزئي هواي مايع بدست مي‌آيد.


فهرست مطالب:
فصل اول

مقدمه
تعریف،ویژگیها ومشخصات فنی
بررسی بازار وقیمت فروش محصول
استاندارد محصول
کالای جایگزین
فصل دوم
مطالعات  فنی
تشریح فرایندهای مختلف تولید تولید
دستگاها وتجهیزات خط تولید
نیروی انسانی مورد نیاز
براورد میزان مصرف مواد اولیه
تجهیزات وتاسیسات عمومی و
انرژی سالیانه
فصل سوم
بررسی اقتصادی (بازار)
محاسبات مالی و اقتصادی
دانلود فایل


طرح توجیهی تولید نیتروژن و اکسیژن مایع

دانلود طرح توجیهی ,تولید نیتروژن و اکسیژن مایع,طرح توجیهی تولید اکسیژن,دانلود طرح توجیهی تولید نیتروژن,طرح اقتصادی تولید اکسیژن مایع,طرح کارآفرینی تولید نیتروژن,طرح تولیدی تولید اکسیژن,پروژه کارآفرینی تولید نیتروژن

صنایع شیمیایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
صنایع ومشاغل مختلف
صنایع دستی
صنایع دستی
صنایع دستی
صنایع شیمیایی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید