پاورپوینت شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری

پاورپوینت شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری

پاورپوینت-شکوفایی-دوباره-تمدن-اسلامی-سده-دهم-تا-سیزدهم-هجری

دانلود پاورپوینت شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری،
با فرمت ppt و در 65 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
روند شکل گیری و انقراض دولت صفوی
شیخ صفی الدین، که به زهد و عرفان روی آورده بود، راهی شیراز شد تا محضر غیب الدین بزغوش را دریابد، اما پیش از رسیدن، شیخ از این سرای خاکی رخت برکشیده بود.
لذا شیخ صفی به شیخ زاهد گیلانی رهنمون شد و نزد شیخ زاهد بار یافت و مقرب شد و پس از مرگ او ریاست طریقه زاهدیه را بر عهده گرفت.
این مقام معنوی مهمی بود و از همین پایگاه بود که صفویان طی دو سده به تبلیغ و ارشاد گروهی بزرگ از مردم، به ویژه ترکمانان غرب ایران و آناتولی شرقی، پرداختند که بعدها نیروهای فدایی دولت صفوی شدند.
این دولت همچون خیمه ای بود که بر عمود مستحکم نیروهای ترکمن طریقت تصوف صفوی تکیه کرده بود.
یکی از ارکان دولت صفوی تصوف بود.
از زمان خواجه علی، که در سال ٧٩۳ق به ریاست معنوی طریقت صفویه رسید، تعالیم نیمه مخفی طریقت صفویه آشکارا ماهیت شیعی گرفت و بدین ترتیب صفویان از یک نیروی معنوی دیگر هم برای تشکیل دولت خود استفاده کردند که همان تشیع بود که با تصوف هم وجه اشتراکی داشت و آن محوریت مقام حضرت علی (ع)، بود.


دانلود فایل


پاورپوینت شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری

شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری, دانلود پاورپوینت شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری, پاورپوینت در مورد شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری, تحقیق شکوفایی دوباره تمدن اسلامی سده دهم تا سیزدهم هجری, پاورپ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید