پاورپوینت بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان

پاورپوینت بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان

پاورپوینت-بررسی-مساجد-جامع-قرطبه-و-سامرا-و-قیروان

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان،
فرمت فایل : پاورپوینت ( PPT ) قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 35

بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
دین اسلام در همان سده های نخست با سرعتی بی سابقه از عربستان به سراسر خاورمیانه، دره سند و سراسر شمال آفریقا تا اقیانوس اطلس گسترش یافت.ماهیت اسلام میلیونها انسان را در پهنه وسیعی به حرکت در آورد و ملیتهای گوناگونی را تحت حاکمیت اسلام به وحدت ویکپارچگی رساند . با مبادله علوم، فنون، و هنر های کهن این اقوام با یکدیگر،و آمیختن آن با روح اسلام ،دورانی نوین از رونق و شکوه پدیدار شد که فرهنگ و تمدن اسلامی نام گرفت. بعد از آن معماری اسلامی در طی هزاران سال تجربه تداوم و بهره گیری درست از توانمندی ها و خلاقیت های بالای خود به خلق آثار معماری ارزشمند و با شکوهی توفیق یافته و شاهکار های بسیاری را بر جای گذاشت.
معماری در کشور اسپانیا
معماری مساجد اسپانیا در دوران اسلامی، نمایشی از بهره گیری نقشه ی مساجد عربی در سوریه است. یعنی حیاطی کم عمق وشبستانی عمیق با ستونهای متعدد درجهات گوناگون سقفهای شیبدار که سه سمت حیاط رادورمیزند.
از دیگر ویژگی های معماری اسلامی اسپانیا، وجود قوس های دالبری "شبدری" و استفاده از عناصر تزیینی گوناگون به میزان بسیارزیاد است. مقرنس ها ی آویخته و گچ بری های پر کار در بیش تر بناهای این دوره به چشم می خورد. از بناهای مهم اسپانیای اسلامی می توان به«مسجد قرطبه»(کوردوا)و«کاخ الحمرا»اشاره کرد.
دانلود فایل


پاورپوینت بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان

بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان, دانلود پاورپوینت بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان, پاورپوینت در مورد بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان, تحقیق بررسی مساجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان, پاورپوینت درباره بررسی مساجد جامع قرطبه و سام,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید