پاورپوینت بررسی استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی و رعایت آن در سیستم آموزشی

پاورپوینت بررسی استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی و رعایت آن در سیستم آموزشی

پاورپوینت-بررسی-استانداردهای-فیزیکی-مدرسه-ابتدایی-و-رعایت-آن-در-سیستم-آموزشی

دانلود پاورپوینت بررسی استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی و رعایت آن در سیستم آموزشی،
با فرمت ppt و در 25 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مكان احداث مدرسه :
در شهر ها ، ساختمان مدرسه  باید هسته یك مجتمع مسكونی باشد . از نزدیكی مدرسه به خیابانهای شلوغ  و اصلی شهر ،  بخاطر آلودگی  هوا ، سر و صدای زیاد  و سوانح رانندگی  باید پرهیز كرد .
مدرسه باید حداقل یكصد متر  از خیابان  اصلی  فاصله  داشته باشد .
بهتر است كه مدرسه در نزدیكی پارك نباشد  و در محله ای آرام و دور از كارخانه یا اماكن پر سر و صدا  و شلوغ همچون قبرستان ، حسینیه و ...  باشد .
مدرسه باید  با ساختمان های اطراف خود حداقل بیست و پنج متر فاصله داشته باشد تا روشنایی و تهویه مطلوب را داشته باشد .
درختان بلند كه موجب كاهش روشنایی در كلاس درس می شوند ، نبایستی  در نزدیكی ساختمان مدرسه باشند .
مدرسه را در بلندی یا پستی زیاد نباید احداث كرد ( بخاطر وزش باد زیاد یا مه آلود شدن محیط )
موقعیت ساختمان:
موقعیت ساختمان باید طوری باشد كه كلاسهای درس در معرض مستقیم روشنایی نور خورشید  باشد . البته باید به خاطر داشت كه چنانچه روشنایی در جهت شرق یا   غرب باشد ، گرمای حاصله  بر اثر تابش نور خورشید در صبح ها و عصر ها می تواند باعث ایجاد محیطی گرم و نامناسب شود . بنابر این محل روشنایی بایستی در جهت جنوب و یا جنوب شرقی یا جنوب غربی باشد . اماكن فرعی و به ویژه آبخوری می توانند بطرف شمال بازشوند.
نحوه ساخت و شكل ساختمان مدرسه:
** اندازه ساختمان بستگی به تعداد دانش آموزان و نوع مدرسه دارد . مدارس ابتدایی و راهنمایی در روستا ها بهتر است كه یك طبقه باشند . تعداد مناسب دانش آموزان حدود 160 نفر است .
در مدارس ابتدایی و راهنمایی باید به ازای هر دانش آموز 3 تا 3.75صدم متر مربع ساختمان ( كلاس درس ، آزمایشگاه ، كارگاه ، اتاق معلمان) وجود داشته باشد .
در شهر ها می توان ساختمان دو طبقه هم درست كرد ولی بیش از دو طبقه مطلوب نیست . در شهر های كوچك تعداد دانش آموزان مدارس می تواند 440-280 نفر باشند و در شهر های بزرگ تا 880 نفر اشكالی ندارد به ازائ هر دانش آموز 5. فضای سبز لازم است.
دانلود فایل


پاورپوینت بررسی استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی و رعایت آن در سیستم آموزشی

بررسی استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی و رعایت آن در سیستم آموزشی, دانلود پاورپوینت بررسی استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی و رعایت آن در سیستم آموزشی, پاورپوینت در مورد بررسی استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی و رعایت آن در سیستم آموزشی, تحقیق بررسی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید