پاورپوینت ساختمان اپرای سیدنی

پاورپوینت ساختمان اپرای سیدنی

پاورپوینت-ساختمان-اپرای-سیدنی

دانلود پاورپوینت ساختمان اپرای سیدنی،
با فرمت ppt و در 20 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
نام : یورن اوبرگ اوتزان تاریخ تولد : ۹ آوریل ۱۹۱۸ محل تولد : کپنهاگ تاریخ مرگ : ۲۹ نوامبر ۲۰۰۸ (سن:۹۰ سال) ملیت : دانمارکی سال ساخت بنا: ۱۹۵۷ باز گشایی در ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳ توسط ملکه الیزابت دوم
جوایز: در سال ۲۰۰۳ به خاطر همین شاهکار خود برنده جایزه معماری پریتزکر شد. این جایزه برابر با جایزه نوبل در رشته معماری است.
ایده طرح: ایده طراحی از بادبانهای کشتی و پوسته خارجی صدف های دریایی بود.
دلایل شاخص بودن این بنا: جنبه های اقتصادی ؛خلاقیت و انقلابی بودن طرح خانه اپرای شهر سیدنی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی در کشور استرالیا به شمار می رود.
فضاها: شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش،‌ دو سالن اصلی،‌ چهار رستوران،‌ شش بار و تعداد زیادی فروشگاه است
ویژگی خاص: ساختمان اپرای سیدنی به دلیل آکوستیک قوی آن ؛ که امواج صوتی را در کمتر از 2 ثانیه مستهلک می کند ؛ شهرت دارد  
  یک اثر تاریخی: این بنا ، به صورت یکی از آثار تاریخی درآمده .در ژوئن سال ۲۰۰۷ نام آن در زمره آثار هنری ارزشمند در لیست بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی جهانی ثبت شد.
تحلیل فضایی : سیرکولاسیون،مسیر مارپیچ،مسیر از جلو، مسیر مار پیچ: مسیر حلقه ای راه رسیدن را طولانی تر می کند ،در اپرای سیدنی مسیر رسیدن به بنا مارپیچ می باشد و همین طور از جلو مسیر از جلو: جهت ورودی ساختمان را در امتداد مسیری محوری و مستقیم نشان می دهد
ورودی ساختمان: ورودی ساختمان از نوع پیش آمده است  سطح بیرونی یا سقف بنا به صورت بالکنی ورودی بنا را احاطه کرده است دیواری شیشه ای جدا کننده ی فضای بیرونی و داخلی ساختمان می باشد . ورودی ساختمان بالاتر از سطح زمین قرار گرفته  و در کل خود ساختمان با ارتفاع نسبت و سطح صفر صفر بنا شده و همین امر باعث قرار گرفتن یک سری پله در جلدی هر یک از ورودی ها شده است.
استفاده از ریتم:  ساختمان اپرای سیدنی از این ویژگی معماری استفاده شده است و تکرار یکی از ویژگی های بارز این بنا می باشد که )توالی موج های دریا( در ساختمان اپرای سیدنی از توالی غلاف ها برای به وجود آوردن فضاها استفاده شده است .  
دانلود فایل


پاورپوینت ساختمان اپرای سیدنی

ساختمان اپرای سیدنی, دانلود پاورپوینت ساختمان اپرای سیدنی, پاورپوینت در مورد ساختمان اپرای سیدنی, تحقیق ساختمان اپرای سیدنی, پاورپوینت درباره ساختمان اپرای سیدنی, پاورپوینت راجع به ساختمان اپرای سیدنی, پاورپوینت آماده ساختمان اپرای سیدنی, تحقیق در مو,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید