پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداری میانه 2 تالیف مهدي مشكي وعبدالكريم مقدم

پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداری میانه 2 تالیف مهدي مشكي وعبدالكريم مقدم

پاورپوینت-خلاصه-کتاب-حسابداری-میانه-2-تالیف-مهدي-مشكي-وعبدالكريم-مقدم

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداری میانه 2 تالیف مهدي مشكي وعبدالكريم مقدم ،
با فرمت ppt و در 393 اسلاید قابل ویرایش.


فهرست مطالب
فصل اول : شرکت های سهامی و سرمایه پرداخت نشده
فصل دوم : نکاتی در مورد سهام
فصل سوم : سود تقسیم نشده و سود سهام
فصل چهارم : اوراق قرضه پرداختی
فصل پنجم : سرمایه گذاری بلند مدت درسهام واوراق قرضه
فصل ششم : تغییرات در حسابداری و تهیه صورتهای مالی از مدارک ناقص
فصل هفتم : صورت تغییرات در وضعیت مالی
فصل هشتم : تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
فصل نهم : حسابداری تغییر سطح قیمتها وارزش عادله   

بخشی از متن پاورپوینت:
فصل اول 
شرکت های سهامی و سرمایه
1 -1 پیدایش شرکتهای سهامی
تا پایان قرن هجدهم میلادی، واحدهای انتفاعی یا به صورت موسسات انفرادی و یا به صورت شرکتهای غیر سهامی با مالکیت چند نفر شریک تاسیس می گردیدند.
هدف اصلی تاسیس شرکتهای سهامی به کار انداختن سرمایه های سهامی  نقدی در مقیاس وسیع تر به منظور کسب سود بیشتر و حفظ سرمایه افراد می باشد.  
در شرکتهای غیر سهامی و مالکیت فردی ( انفرادی ) میزان سرمایه به کار انداخته شده کم و از طرفی ریسک از بین رفتن سرمایه مالکین آن بیشتر می باشد.
شرکتهای سهامی میزان سرمایه و تعداد مالکین شرکت میتواند خیلی بیشتر از شرکتهای غیر سهامی باشد و خطر از بین رفتن سرمایه نیز اولا“ کاهش یافته و ثانیا“ باعث از بین رفتن تمام سرمایه اشخاص نمی گردد.  
تاسیس شرکتهای سهامی به دلیل مزایای متعددی که نسبت به سایرانواع شرکتهای دیگر دارد، سال به سال افزایش  می یابد.
اگر تجارتخانه با سرمایه دو نفر یا چند نفر شریک تاسیس شده باشد مسلما“ براثر انهدام تجارتخانه، به شرکاء زیان بزرگی وارد می شود که احتمالا“ نمی توانند جبران یا تحمل نمایند.
مزیت شرکتهای سهامی این است که مالک سهم در صورت نیاز به نقدینگی و اجبار به فروش سهام خود، خیلی زودتر می تواند خریدار برای سهم خود پیدا کند.
مزیت دیگر شرکتهای سهامی این است  که وظیفه اداره شرکت به عهده مدیران شرکت که توسط سرمایه گذاران یعنی سهامداران انتخاب می شوند.
شرکت سهامی عام عبارت است از وجوه نقد و غیر نقدی که توسط موسسین و پذیره نویسیان بابت خرید سهام سرمایه شرکت سهامی عام به شرکت پرداخته شده است .
حقوق صاحبان سهام
در شرکتها معادله حسابداری یا ترازنامه عبارت است از :        
بدهی ها – دارائی ها = حقوق صاحبان سرمایه یا سهام                
در شرکتهای سهامی ، چنانچه بدهی ها از دارائی ها کسر گردد ، ارزش ویژه یا حقوق صاحبان سهام شرکت بدست آورد.
مزیت شرکتهای سهامی عدم تاثیر مهم فوت یا ورود و خروج
شریک (سهامدار) می باشد در صورتی که در موسسات انفرادی بطور کامل و در شرکتهای غیر سهامی در بسیاری از موارد، فوت و یا ورود و خروج شریک درسرنوشت موسسه تاثیر می گذارد و باعث توقف یا خاتمه مدت شرکت یا موسسه فردی می گردد.
مزیت شرکتهای سهامی با قدرت بالای جذب سرمایه و سهامداران جدید است، به همین دلیل افزایش سرمایه و یا برعکس کاهش سرمایه با رعایت مقررات قانونی با سهولت بیشتری در شرکتهای سهامی نسبت به سایر شرکتها و موسسات انفرادی انجام می شود.
مزایای فوق، عواملی هستند که موجب گسترش شرکتهای سهامی می شوند.
2-1- نحوه تشکیل شرکتهای سهامی 
به طور کلی نحوه تشکیل شرکتهای سهامی بستگی کامل به قوانین مصوب هر کشور دارد.
نحوه تشکیل شرکتهای سهامی به شرح زیر  میباشد :
1- برای تشکیل شرکتهای سهامی بایستی عده ای به نام موسسین که حداقل سه نفر باشند با توافق یکدیگر مقدمات تشکیل شرکت سهامی را پی ریزی کنند.
2-  پس از توافق قطعی با سایر شرکاء همگی به عنوان موسسین شرکت، اساسنامه شرکت را طبق نمونه ضمیمه قانون تجارت و امضاء نمایند.
3-  بهای تمام سرمایه شرکت را یا حداقل 35 درصد از بهای سهام سرمایه شرکت را نزد یکی از شعبات بانکها تودیع نموده و گواهی کتبی از شعبه بانک مربوطه دریافت نمایند.  
4- بعد از اخذ گواهی بانکی و تنظیم اساسنامه بایستی، موسسین با مدارک شناسایی به اداره ثبت شرکتها مراجعه و مدارک فوق را جهت ثبتشرکت ارائه دهند.
هسته اصلی سرمایه پرداخت شده در شرکت سهامی خاص عبارتست  از دارائی هائی که موسسین شرکت ( نقد یا غیر نقدی ) بابت خرید سهام سرمایه پرداخته اند.
شرکت سهامی عام عبارتست از وجوه نقد و غیر نقدی که توسط موسسین و پذیره نویسان ( سهامدارن غیر موسس ) بابت خرید سهام سرمایه شرکت سهامی عام به شرکت پرداخت شده است.
3-1- حقوق صاحبان سهام
در شرکتها معادله حسابداری یا تراز نامه عبارتست از :
بدهی – دارائی = حقوق صاحبان سرمایه یا سهام
در شرکتهای سهامی، چنانچه بدهی ها از دارئی ها کسر گردد، ارزش ویژه یا حقوق صاحبان سهام شرکت بدست می آید.
ارزش ویژه و یا حقوق صاحبان سهام در شرکت عبارتست از :
1- سرمایه مجاز یا قانونی یا اسمی
2- افزایش سرمایه یا سرمایه پرداخت شده اضافی
3- اندوخته ها
4- سود انباشته ( تقسیم نشده )
سرمایه مجاز یا قانونی شامل آن بخش از حقوق صاحبان سهام است که توسط سهامداران یا صاحبان شرکت خریداری یا از محل سودهای مکتسب شرکت به صورت سهام سود سهمی به مالکیت سهامداران در آمده است
سرمایه مجاز می تواند به شکل سهام عادی و سهام ممتاز وجود داشته باشد. معمولا“ سهام عادی دارای حق رای میباشد و به ندرت سهام ممتاز نیز دارای حق رای خواهد بود.
بیشتر شرکتها سهام ممتاز فاقد حق رای هستند و در اکثر شرکتهای سهامی مقررات مربوط به بازخرید سهام ممتاز یا تبدیل آنها به سهام عادی پیش بینی شده است.
سهام عادی سرمایه، سهامی هستند که در مقابل هر سهم یک حق رای برای دارنده سهم وجود دارد.
صاحبان سهام عادی فاقد سود تضمین شده هستند و بطور معمول در سود شرکت سهیم خواهند بود.
1-3-1- گزارش سرمایه قانونی یا مجاز
در تراز نامه شرکت سهامی بایستی تعداد سهام و مبلغ آنها به تفکیک درج شود.
هرگاه تعدادی از سهام فروخته نشده باشند در یاداشتهای پیوست ترازنامه گزارش گردند، علاوه بر آن بایستی سهام که دارای رای غیر معمول ( فوق العاده ) هستند در زیرنویس ترازنامه افشا شود.
هرگاه سهام خزانه فروش رفته باشد مازاد حاصل از فروش سهام خزانه بایستی در بخش حقوق صاحبان سهام در ترازنامه افشا شود.
در صورتی که کمکهای بلاعوض ( خود یاری ) توسط مردم ( بخش غیر دولتی ) به شرکت پرداخته شده باشد، این کمکهای مردمی تحت عنوان سرمایه پرداخت شده اضافی بایستی در بخش حقوق صاحبان سهام درج شود.
دانلود فایل


پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداری میانه 2 تالیف مهدي مشكي وعبدالكريم مقدم

دانشگاه پیام نور , دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداری میانه 2 تالیف مهدي مشكي وعبدالكريم مقدم , پاورپوینت در مورد خلاصه کتاب حسابداری میانه 2 تالیف مهدي مشكي وعبدالكريم مقدم , تحقیق خلاصه کتاب حسابداری میانه 2 تالیف مهدي مشكي وعبدالكريم مقدم , پاور,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید