پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداري ميانه يك تاليف مهدي مشكي و عبدالكريم مقدم

پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداري ميانه يك تاليف مهدي مشكي و عبدالكريم مقدم

پاورپوینت-خلاصه-کتاب-حسابداري-ميانه-يك-تاليف-مهدي-مشكي-و-عبدالكريم-مقدم

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداري ميانه يك تاليف مهدي مشكي و عبدالكريم مقدم،
با فرمت ppt و در 404 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تعریف حسابداری
علی رغم وجود تعاریف متفاوتی که از حسابداری شده است ، یکی ازتعاریف معتبر و نسبتا جدید در این رابطه بشرح زیر می باشد :  
« حسابـداری یک سیستـم اطلاعـاتی اسـت که اطلاعات مـالی مـربـوط به واحـدهای اقتصـادی را انـدازه گیـری ، پـردازش و گزارشگری می نماید »
اصول و مفاهیم حسابداری                      
حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر پردازش و تحلیل اطلاعات مالی است و هر نظام تحلیلی لازم است بر یک سلسله ازاصول و قواعد مشخص استوار باشد.اصول حسابداری برخاسته از میثاق ها ، قواعد و رویه هایی است که مورد قبول و پذیرش حسابداران است .
ااصول حسابداری در هر کشوری بر حسب نیازها و میزان توسعه یافتگی آن کشور توسط مجامع حرفه ای حسابداری تدوین می گردد
الف- مفاهیم بنیادی حسابداری :
1- فرض تفکیک شخصیت : هر واحد اقتصادی به عنوان یک واحد مستقل از   مالک یا مالکان آن و نیز جدا از موسسات دیگر در نظر گرفته می شود.
2-فرض تداوم فعالیت : واحد اقتصادی تا آینده قابل پیش بینی به فعالیت های   خود ادامه خواهد داد، مگر انکه عکس آن ثابت شود. طبقه بندی و اندازه     گیری صورتهای مالی متاثر از اصل مزبور می باشد.
3- فرض واحد اندازه گیری : کلیه رویدادهای مالی بر حسب واحد پول مورد   سنجش قرار گیرد.
4- فرض دوره مالی : تقسیم عمر یک واحد اقتصادی به دوره های زمانی نسبتا کوتاه به نام دوره مالی جهت امکان ارزیابی و قابلیت مقایسه نتایج.
5- فرض تعهدی :  درآمدها و هزینه ها  به  محض  تحقق  و وقوع ثبت و شناسایی گردد.
ب-اصول حسابداری:
1- اصل بهای تمام شده :  کلیه اقلام دارایی ، بدهی  وهزینه به قیمت تمام شده  ثبت و گزارش گردد. این اصل علی رغم  تغییر ارزش اقلام  در طول زمان و تحصیل تدریجی داراییها با ارزش های متفاوت ،همچنان کاربرد خود را حفظ کرده است.
2- اصل تحقق درآمد: درآمد زمانی شناسایی می شود که اولاً فرایند کسب سود کامل شود ( کلیه مزایا و خطرات انتقال وهیچگونه ابهام جدی وجود نداشته باشد) و ثانیاً مبادله ای انجام گردد.   
3- اصل تطابق هزینه و درآمد: مطابقت درآمدها با هزینه هایی که جهت کسب درآمدهای مزبور در طی دوره مالی انجام شده است.   
4- اصل افشاء: گزارش و افشاء واقعیات و اطلاعات با اهمیت در متن اصلی یا یادداشتهای پیوست صورت های مالی.     
ج - اصول محدودکننده حسابداری:
1- فزونی منافع بر مخارج: در تهیه اطلاعات منافع مربوطه باید افزون بر مخارج تهیه آن باشد.
2- اهمیت: می توان در مورد اقلامی که از لحاظ ارزش کم اهمیت هستند، به جای روشهای دقیق از روشهای کم هزینه و عملی تر استفاده نمود.
3- خصوصیات صنعت : با توجه به خصوصیات هر صنعت ، امکان اصلاح روش های حسابداری و ارائه روش های نوین وجود دارد.
4- محافظه کاری : واحد های اقتصادی نباید از روش هایی استفاده نمایند که دارایی ها و درآمدهای آنها را  بیشتر از واقع و بدهی ها  وهزینه های آنها را کمتر از واقع نمایش دهد.
ویژگی های کیفی اطلاعات مالی :
ویژگیهایی است که سبب می شود اطلاعات ارائه شده در راستای ارزیابی وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری مفید وافع شود. این ویژگیها به دو دسته کلی تقسیم می شود :
الف – ویژگی های کیفی مربوط به محتوای اطلاعات که شامل ویژگی «مربوط بودن» و «قابل اتکاءبودن» می باشد.
ب- ویژگی های کیفی مربوط به ارائه اطلاعات که شامل ویژگی «قابل مقایسه بودن» و «قابل فهم بودن » است.
هر یک از ویژگی های فوق ، خود مبتنی بر مفاهیم مشخصی می باشند.
دانلود فایل


پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداري ميانه يك تاليف مهدي مشكي و عبدالكريم مقدم

دانشگاه پیام نور , دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب حسابداري ميانه يك تاليف مهدي مشكي و عبدالكريم مقدم, پاورپوینت در مورد خلاصه کتاب حسابداري ميانه يك تاليف مهدي مشكي و عبدالكريم مقدم, تحقیق خلاصه کتاب حسابداري ميانه يك تاليف مهدي مشكي و عبدالكريم مقدم, پ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید