پاورپوینت تقارن و مختصات

پاورپوینت تقارن و مختصات

پاورپوینت-تقارن-و-مختصات

دانلود پاورپوینت تقارن و مختصات،
با فرمت ppt و در 82 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
چرا هندسه می خوانیم؟ ژان دیو دونه (1980) میگوید: «امروزه هندسه با بیرون آمدن از حصار تنگ و سنّتی خود، قدرت های پنهان و تنوع و قابلیت سازگاری و انعطاف پذیری خارق العاده خود را آشکار کرده است، و کم کم به صورت یکی از پر استفاده ترین و جهانی ترین ابزارها در تمام قسمت‌های ریاضی درمی آید» درباره خواص هندسه به طور کلی می توان گفت:     -    هندسه علم شناخت دنیایی است که در آن زندگی می کنیم.     -    هندسه روش نمایش مفاهیم و فرآیندهای شاخه های مختلف ریاضی و علوم است     -    هندسه نقطه ی تلاقی بین ریاضی به عنوان یک علم مجرد و ریاضی به عنوان یک علم تجربی-شهودی است     -    هندسه مدل‌سازِ پدیده های طبیعی است.     -    هندسه تمثیلی برای یاد دادن و یاد گرفتنِ استدلال استنتاجی است.     -    هندسه وسیله ای موثر و مفید در ارائه کاربردهای بدیع و خلاق است.
تقارن های هندسی آشنا ترین تقارن ها هستند. در این این گونه تقارن ها شئ مورد نظر یک فرم هندسی (یک مجموعه نقطه) است و تبدیل نیز یک تبدیل هندسی (تبدیل نقاط در یک فضای مختصات) است. مثلا یک خط مستقیم دارای تقارن جابه جایی است که تبدیل تقارن در آن جابه جایی به اندازه ی محدود است. در چنین حالتی می گوییم شئ مورد نظر یعنی خط مستقیم نسبت به تبدیل یعنی جابه جایی همگن است، یا در واقع فرقی نمی کند خط را کجا قرار داده باشیم.
انواع تغییرات تقارنی
1-تقارن بازتابی :مثلا اگر بتوان شکل را طوری تصور کرد که انگار قسمتی از ان به طور ایینه ای نسبت به قسمت دیگر تکرار شده است.
2-تقارن چرخشی: اگر شکل نسبت به یک نقطه ی خاص چرخش کند.
3-تقارن انتقالی: اگر شکل جابجا شود ولی تغییری نکند.
4-تقارن تجانسی : اگر تنها ابعاد شکل تغییر کند و در کلیت تغییری بوجود نیایید.
دانلود فایل


پاورپوینت تقارن و مختصات

تقارن و مختصات, دانلود پاورپوینت تقارن و مختصات, پاورپوینت در مورد تقارن و مختصات, تحقیق تقارن و مختصات, پاورپوینت درباره تقارن و مختصات, پاورپوینت راجع به تقارن و مختصات, پاورپوینت آماده تقارن و مختصات, تحقیق در مورد تقارن و مختصات, ppt , pdf , تحقی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید