پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز

پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز

پاورپوینت-واکنش-زنجیره-ای-پلی-مراز

دانلود پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز،
با فرمت ppt و در 64 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
استخراج ماده ژنتیکی
اولین قدم در مهندسی ژنتیک جداسازی با خالص سازی DNA  و RNA          می باشد. که این کار دارای مراحلی است که عبارتند از : 1) شکستن سلول
سلول های حیوانی(شوک اسمزی- سدیم دودسیل سولفات)
سلول های گیاهی (پکتیناز و سلولاز)
باکتری ها با توجه با گرم مثبت یا گرم منفی
2) رسوب دادن DNA  و RNA  :
الکل سبب تجمع و رسوب ماده ژنتیکی می شود.
3) جدا کردن DNA  وRNA :
4) رسوب پروتئین ها : (استفاده از فنل و یا محلول های غلیظ نمک های مختلف)
5) جداسازی DNA  و RNA  از یکدیگر: (استفاده از DNase و RNase)
6)رسوب ماده ژنتیکی با اتر    
7) اسپکتروفتومتری:(جهت تایید استخراج)
ساز و کار (برنامه) واکنش PCR
اساس واکنش PCR جهت تکثیر توالی DNA دو رشته ای، تغییرات دمایی می باشد. در ابتدا پیوندهای هیدروژنی دو رشته توالی DNA با حرارت (94-95 درجه سلسیوس) شکسته و دو رشته از یکدیگر جدا می شوند.
سپس دمای واکنش پایین آورده می شود (معمولاً 50 تا 60 درجه سلسیوس). در این مرحله، دو قطعه کوتاه DNA تک رشته ای (معمولاً بین 18 تا 30 نوکلئوتید) که دقیقاً مشابه دو طرف قطعه DNA مورد نظر برای تکثیر طراحی و ساخته شده اند (با نام پرایمر یا آغازگر)، به توالی های مکمل خود در دو رشته باز شده DNA متصل می گردند. این دو قطعه انتهای 3’ آزاد جهت فعالیت آنزیم DNA پلیمراز را فراهم می نماید، کاری که در همانند سازی در موجودات زنده توسط آنزیم پریماز و توالی اولیه ساخته شده توسط آن انجام می گیرد.
در مرحله بعد، دمای واکنش تا 72 درجه سلسیوس (دمای مناسب آنزیم Taq polymerase) افزایش یافته و عمل تکثیر قطعه DNA مورد نظر بین دو پرایمر با استفاده از نوکلئوتیدهای موجود، توسط آنزیم Taq polymerase مقاوم به حرارت انجام می پذیرد.
دانلود فایل


پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز

واکنش زنجیره ای پلی مراز, دانلود پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز, پاورپوینت در مورد واکنش زنجیره ای پلی مراز, تحقیق واکنش زنجیره ای پلی مرازپاورپوینت درباره واکنش زنجیره ای پلی مراز, پاورپوینت راجع به واکنش زنجیره ای پلی مراز, پاورپوینت آماده واکن,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید