پاورپوینت آمینواسید و پروتئین ها

پاورپوینت آمینواسید و پروتئین ها

پاورپوینت-آمینواسید-و-پروتئین-ها

دانلود پاورپوینت آمینواسید و پروتئین ها،
با فرمت ppt و در 91 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
ساختمان گیاهان به طور عمده از کربوهیدرات تشکیل شده در حالیکه، ساختمان بدن انسان و حیوانات از پروتئین می‌باشد.
پروتئین‌ها بعلت داشتن نیتروژن از نظر مولکولی با کربوهیدرات‌ها و لیپیدها تفاوت دارند.
نقش اولیه پروتئین‌ها در بدن عبارت است از نقش ساختمانی ، تولید آتریم‌ها، هورمون‌ها، پروتئین‌های انتقالی و ایمنی و....
پروتئین‌ها از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند که با پیوند پپتیدی بهم متصل شده‌اند.
توالی اسیدهای آمینه تعیین کننده ساختمان نهایی و عملکرد پروتئین می‌باشد که توسط رمز ژنتیکی ذخیره شده در هسته سلول به صورت DNA مشخص می‌شود.
سنتز پروتئین فرآیند پیچیده‌ای است که در آن الگوی پروتئین از DNA به RNA کپی می‌شود، الگوی سنتز پروتئین از طریق DNA پیامبر (mRNA) به رتیکولوم اندوپلاسمیک صاف منتقل می‌شود. با پیوند اسیدهای آمینه که توسط RNA تعیین می‌گردد پروتئین‌های جدید ساخته می‌شود. وقتی پروتئین ساخته شد، از پیام جدا شده و آماده استفاده می‌گردد.
پروتئین می‌تواند منبع انرژی باشد که 5 کیلوکالری در هر گرم انرژی تولید می‌کند. با این وجود استفاده از پروتئین برای تأمین انرژی نیاز به برداشت گروه آمین و تشکیل و دفع اوره در فرآیند دامیناسیون دارد که دارای هزینه متابولیکی بیش از 1 کیلوکالری در هر گرم می‌باشد. بنابراین اسکلت کربنی ایجاد شده می‌تواند به عنوان انرژی در حد 4 کیلوکالری در هر گرم استفاده شود.
دانلود فایل


پاورپوینت آمینواسید و پروتئین ها

آمینواسید و پروتئین ها, دانلود پاورپوینت آمینواسید و پروتئین ها, پاورپوینت در مورد آمینواسید و پروتئین ها, تحقیق آمینواسید و پروتئین هاپاورپوینت درباره آمینواسید و پروتئین ها, پاورپوینت راجع به آمینواسید و پروتئین ها, پاورپوینت آماده آمینواسید و پروت,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید