پاورپوینت زیج حیاتی

پاورپوینت زیج حیاتی

پاورپوینت-زیج-حیاتی

دانلود پاورپوینت زیج حیاتی،
با فرمت ppt و در 35 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تعريف زيج حياتي
زيج در لغت، معرب كلمه فارسي زيگ و به معناي تعيين احوال ستارگان و جدولي است كه از آن به حركات سيارات معرفت يابند.
زيج حياتي ورقه اي با طول و عرض 70 در 50 سانتيمتر كه در آغاز (سال 1367)، فقط براي نمايش وقايعي كه در زمينه تولد و مرگ اتفاق مي افتاد، فراهم آمد و به تدريج در جريان كار،از سويي كارايي و سهولت كاربرد خود را نشان داد و از سويي ديگر براي افزودن پاره اي داده ها، چه در تكميل داده هاي پيشين و چه افزودن داده هاي نو، آمادگي و ارتقاء يافت.
اول بار در سال 1367، نمونه زيج حياتي در خانه هاي بهداشت كشور بكار گرفته شد. اين زيج داراي چند دايره متحدالمركز و 12 قطاع (به نشانه 12 ماه سال بود و به همين دليل نام خود را از جدول موجود در رصد خانه ها وام گرفت) و 3 جدول مربوط به ثبت جمعيت منطقه، مواليد و مرگ بود و چون از آن براي ثبت آمارهاي حياتي بهره گرفته مي شد، پسوند حياتي را به آن دادند. زيج هاي اوليه غالبا سياه و سفيد تهيه مي شد و لي به تدريج با اثبات كارايي اين ابزار، چاپ و سپس چاپ رنگي آن با گسترش جداول موجود در ْآن ميسر گرديد.
كارايي زيج حياتي
زيج حياتي وسيله اي بسيار خوب و مناسب براي ثبت وقايعي چون تولد و مرگ است. با استفاده از داده هاي آن مي توان وقايع نادري مانند مرگ مادران را پيگيري كرد و با بررسي دلايل وقوع آنها، از نقاط ضعف نظام بهداشتي و اجتماعي منطقه ، ارزيابي روشني به دست داد.
تنها با اين ابزار است كه به طور همزمان امكان ارزيابي فعاليتها توسط بهورز، مسئول مركز بهداشتي درماني، مسئول شهرستان و مسئولين سطوح بالاتر نظام شبكه بهداشت و درمان ميسر مي گردد.
با محاسبه شاخص هاي مورد نياز و مرتب كردن آنها بر حسب نتيجه در درون استان مي توان مناطق با عملكرد پايين را مشخص كرد ،نقاط ضعف آن مناطق را شناسايي و مداخلات مناسب براي رفع مشكل را طراحي و اجرا نمود.
بنابراين مشاهده مي شود كه وسيله اي به اين سادگي قادر است كارايي مديريتي خوبي داشته باشد.
دانلود فایل


پاورپوینت زیج حیاتی

زیج حیاتی, دانلود پاورپوینت زیج حیاتی, پاورپوینت در مورد زیج حیاتی, تحقیق زیج حیاتیپاورپوینت درباره زیج حیاتی, پاورپوینت راجع به زیج حیاتی, پاورپوینت آماده زیج حیاتی, تحقیق در مورد زیج حیاتی,ppt,pdf, تحقیق با موضوع زیج حیاتی, دانلود تحقیق زیج حیاتی

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید