پاورپوینت جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد

پاورپوینت جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد

پاورپوینت-جلسه-آموزشی-و-هماهنگی-بهداشت-مساجد

دانلود پاورپوینت جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد،
با فرمت ppt و در 109 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
اولین مسجدی که درایران ساخته شد، چه نام دارد؟
با تحقیقاتی که انجام شد، به تاریخ اولین مسجدی که در ایران ساخته شد دست نیافتیم دست یابی به پیشینه اولین مسجد در ایران مستلزم آن است که تمام مساجدی که در ایران ساخته شده اند، شناخته شود. این کار مشکل و حتی غیر مقدور است؛ زیرا ممکن است برخی از مساجد که از اولین مساجد ایران محسوب می شوند ، از بین رفته و مورّخان و جغرافی دانان بدان ها دست نیافته باشند. شاید بر همین اساس،کسانی که در صدد جمع آوری اطلاعات درباره اولین مسجد در ایران بوده اند، بدان اشاره نکرده اند. برخی در هنگام بیان وضع مساجد درایران، از بعضی مساجد به عنوان قدیمی ترین مساجد یاد کرده اند که عبارتند از : 1- مسجد خلیفه مهدی در ری، نزدیک تهران که پیشینه آن به پایان قرن دوم هجری بر می گردد از مسجد فقط پایه اش بر جای مانده است. 2- مسجد تاری خانه در دامغان که قدمت آن به قرن سوم هجری بر می گردد. 3- مسجد جامع نائین که مربوط به قرن چهارم هجری است. 4- مسجد دماوند که تاریخ آن به قرن پنجم هجری قمری بر می گردد.(1)
ساختمان مسجدها از بخش‌های گوناگون زیر تشکیل شده‌اند:
سردر
به دروازه‌های بزرگ و روزنه‌های اصلی ورود به ساختمان‌ها یا محوطه‌های ویژه، سَردَر می‌گویند. در محل سردر نهادهای مهم معمولاً سازه‌های ویژه‌ای ساخته می‌شود تا ورودی اصلی آن مجموعه را آسان‌یاب و برای همگان آشکار و نمایان سازد که به خود این سازه‌ها نیز سردر گفته می‌شود. این سازه‌ها معمولاً نقش نمادین نیز دارند و شکل آن‌ها با موضوع فعالیت نهاد مربوطه ارتباط دارد. معمولاً برای نهادهایی مانند مسجدهای مهم، کلیساها، ساختمان‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، دادگستری‌ها و همچنین مدارس دینی و کاروانسراها سردرهای بزرگ ساخته می‌شوند. از سردرهای مشهور در ایران سردر دانشگاه تهران است.
دانلود فایل


پاورپوینت جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد

جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد, دانلود پاورپوینت جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد, پاورپوینت در مورد جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد, تحقیق جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد, پاورپوینت درباره جلسه آموزشی و هماهنگی بهداشت مساجد, پاورپوینت را,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید