پاورپوینت پژوهش در دورۀ نقل علم

پاورپوینت پژوهش در دورۀ نقل علم

پاورپوینت-پژوهش-در-دورۀ-نقل-علم

دانلود پاورپوینت پژوهش در دورۀ نقل علم،
با فرمت ppt و در 43 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تحول مفهوم مدرسه و علم
مفهوم علم پس از تا سیس نظامیه ها با تاریخ تحولات اجتماعی به گونه ای عجین شده است که تفکیک از علوم دینی وروشهای آن به سختی امکان پذیر است؛
مخالفت با این مفهوم نظیر کفر تلقی می شود.
دورۀ نادیده انگاری
...... پس ثابت شد که اصلاً به تعلم علوم فلاسفه، سوای آنچه علمای شريعت آن را داخل علوم خود ساخته اند اشتغال ضروری نيست. بنابر اين بر شيخ الاسلام واجب باشد که ازتعلم آن منع کند و اصلاً نگذارد که کسی به درس و افاده ی آن مشغول گردد.
سلوک الملوک، فضل الله روزبهان
اوائل صفويه / همزمان با عصر گاليله
دورۀ نادیده انگاری؟
اگرچه ِسُها   در برابر آفتاب ظهوری ندارد و موج حصیر با نقش حریر جلوه نیارد، مأمور فرمودند که به استعانت و همدستی یکدیگر کتاب مزبور را به لفظ واضح و آسان ترجمه نموده که مفهوم عامه باشد.
حکمت ناصریه
دورۀ بهت
آآيا سبب اين ترقي و ثروت و قدرت و تفوق اهل اروپا بر اهل آسيا از چه حاصل شده؟ از قوة طبيعي انسان است و يا استعداد ملكي آنان؟ از هيچ كدام، زيرا كه به حكم طبيعت، خلق هيچ مملكت باهوش‌تر و مستعدتر و كاركن‌تر از اهل آسيا و بخصوص از اهل ايران نيست و همچنين خاك هيچ نقطة دنيا حاصلحيزتر از ملك مشرق نيست. پس با وجود اين امتياز و تفوق شخصي و ملكي، ما ساكنين قطعة آسيا چرا بايد در هر چيز از مردمان فرنگستان عقب مانده و محتاج آنها باشيم؟ موافق تصديق و عقايد حكما و علماي فرنگ، سبب اين ترقيات حيرت‌انگيز كه بالفعل در اروپا مشاهده مي‌شود، نبوده و نيست مگر از انكشاف قوة بخار و اختراع راه‌آهن و كشتي آتشي براي تسهيل مراودات تجارتي كل عالم. خلاصه، اگر بخواهيم امتيازات طبيعي ممالك آسيا و بخصوص ايران را نسبت به ممالك ديگر بسنجيم، اسباب طول كلام خواهد شد، زيرا كه ارباب فراست و بصيرت به مقتضاي عدالت فطري‌شان منكر هيچ يك از تفوقات طبيعي و فطري اهل مشرق زمين نسبت به اهل اروپ  نخواهد شد.
محمد كاشف 1244ـ 1307 ش
                                              
دانلود فایل


پاورپوینت پژوهش در دورۀ نقل علم

پژوهش در دورۀ نقل علم, دانلود پاورپوینت پژوهش در دورۀ نقل علم, پاورپوینت در مورد پژوهش در دورۀ نقل علم, تحقیق پژوهش در دورۀ نقل علم, پاورپوینت درباره پژوهش در دورۀ نقل علم, پاورپوینت راجع به پژوهش در دورۀ نقل علم, پاورپوینت آماده پژوهش در دورۀ نقل عل,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید