پاورپوینت بررسی اپیدمیولوژی بیماران ترومایی پذیرش شده در مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی

پاورپوینت بررسی اپیدمیولوژی بیماران ترومایی پذیرش شده در مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی

پاورپوینت-بررسی-اپیدمیولوژی-بیماران-ترومایی-پذیرش-شده-در-مناسبت-های-ملی-و-مذهبی-و-فرهنگی

دانلود پاورپوینت بررسی اپیدمیولوژی بیماران ترومایی پذیرش شده در مناسبت های  ملی و مذهبی و فرهنگی،
با فرمت ppt و در 15 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
چکیده
مقدمه و هدف: تروما یکی از علل اصلی مرگ و میر و معلولیت در جوامع است که سالانه موجب مرگ میلیونها انسان در سراسر جهان می شود. شواهد نشان می دهد که در ایران صدمات ناشی از حوادث رانندگی .. استادیار مرکز تحقیقات تروما، دانشگاه علوم پزشکی بسیار چشمگیر است؛ بنابراین هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی فراوانی پذیرش بیماران ترومایی در بیمارستان شهید رجایی در مناسبت های ملی، فرهنگی و مذهبی می باشد. ٣. کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اروش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی- توصیفی می باشد که روی تمام بیماران دچار ترومای حوادث ترافیکی ارجاع شده به بیمارستان شهید رجایی شهر شیراز طی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ در روزهایی با مناسبت های ملی، مذهبی و فرهنگی انجام شده است اطلاعات از طریق چک لیست مشتمل بر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و سؤالاتی در خصوص مکانیسم حادثه (خوردو، تصادف موتور، مصدومین عابر پیاده ضرب و جرح، تیر خوردگی و چاقو خوردگی) و زمان پذیرش جمع آوری گردید.
سپس داده ها در نرم افزار 17 SPSS با آمار توصیفی تحلیل و در قالب جدول توزیع فراوانی ارائه گردید. یافته ها: نتایج نشان داد بیشترین تعداد پذیرش بیماران ترومایی در روزهای با مناسبت اعیاد و ولادتها می باشد. میانگین تعداد بستری در مردها به طور معنی داری بیشتر از زنان گزارش شده است. همچنین دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران میانگین تعداد بستری ها در روزهای نیمه اول و نیمه دوم نوروز و میانگین تعداد بستری ها در روزهای شهادت و ولادت در مکانیسم های ماشین پیاده، موتور، ضرب و جرح، سقوط و حوادث غیر مترقبه تفاوت معنی داری ندارد.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه، بیشترین تعداد پذیرش بیماران ترومایی در روزهای با تعطیلات، آمار حوادث ترومایی به حداقل کاهش و در صورت بروز، مراقبت های بیشتری برای عابرین پیاده، موتورسواران و رانندگان اتومبیل در نظر گرفته شود.
کلمات کلیدی: بیماران ترومایی، فراوانی، مناسبت مذهبی، مناسبت فرهنگی، مناسبت ملی

دانلود فایل


پاورپوینت بررسی اپیدمیولوژی بیماران ترومایی پذیرش شده در مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی

بررسی اپیدمیولوژی بیماران ترومایی پذیرش شده در مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی, دانلود پاورپوینت بررسی اپیدمیولوژی بیماران ترومایی پذیرش شده در مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی, پاورپوینت در مورد بررسی اپیدمیولوژی بیماران ترومایی پذیرش شده در مناسبت,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید