پاورپوینت شناخت زعفران

پاورپوینت شناخت زعفران

پاورپوینت-شناخت-زعفران

دانلود پاورپوینت شناخت زعفران،
با فرمت ppt و در 57 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
علل ترویج کشت زعفران
گلخانه
کشت زعفران در گلخانه (آیرو پونیک )
اقتصاد زعفران
نام علمی زعفران
زعفران با نام علمی  
CrocusSativusL)) ازخانواده زنبقیان Iridaceae)  )گیاهی علفی، چند ساله، بدون ساقه و پیازدار است.
پیازآن از نوع توپر و تقریبا كروی شكل با قطر 3 تا 5 سانتی متر و پوششی قهوه ای رنگ می باشد که در زیر خاك قرار می گیرد. هر پیاز 6تا 9 برگ باریك، نظیر برگ علفهای چمنی تولید می نماید.
مرکز پیدایش زعفران ( هوراند آذربایجان شرقی  )
به عقیده برخی سابقه کاشت زعفران در ایران به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد
زعفران به صورت طبیعی دربرخی مناطق  جنگلی و کوهستانی  شهر هوراند و جنگلهای قره داغ نزذیک کلیبر در آذربایجان شرقی می روید و ساکنان منطقه سالهاست از آن استفاده می کنند .
کشت گسترده و حرفه ایی زعفران در شهرستان زاوه ، تربت حیدریه، تربت جام ، تایباد، باخزر، گناباد، نیشابور و بجستان در خراسان رضوی و شهرستان‌های قائنات، فردوس،بشرویه ،سرایان و بیرجند  در خراسان جنوبی از سالها پیش آغاز شده است
و به عقیده صاحب نظران پیاززعفران از آذربایجان شرقی  برده شده است
علاوه بر آن کشت سنتی زعفران در مزرعه طی سالهای اخیر  در استان آذربایجان شرقی به خصوص  در شهرستانهای هوراند ( خاستگاه زعفران به نظر کارشناسان )و مرند و آذرشهر و بناب وهریس و کلیبر و میانه و ورزقان و هشترود کشت آن به صورت اقتصادی شروع شده و در سال 1396 حدود 170 کیلو زعفران برداشت شده است.
زعفران تولیدی در آذربایجان  شرقی ( ارتفاع و آب و هوا و جغرافیای طبیعی بی نظیرش ) به دلیل طعم و عطر و کیفیت از قیمت خوبی برخوردار شده و گاهی تا دوبرابر زعفران تولیدی مشهد به فروش رفته است .
دانلود فایل


پاورپوینت شناخت زعفران

شناخت زعفران, دانلود پاورپوینت شناخت زعفران, پاورپوینت در مورد شناخت زعفران, تحقیق شناخت زعفران, پاورپوینت درباره شناخت زعفران, پاورپوینت راجع به شناخت زعفران, پاورپوینت آماده شناخت زعفران, تحقیق در مورد شناخت زعفران, ppt , pdf , تحقیق با موضوع شناخت,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید