پاورپوینت بررسی قوانین و مقررات و استانداردهای جدید ناظر بر نهادهای مالی و پولی با رویکرد شفافیت

پاورپوینت بررسی قوانین و مقررات و استانداردهای جدید ناظر بر نهادهای مالی و پولی با رویکرد شفافیت

پاورپوینت-بررسی-قوانین-و-مقررات-و-استانداردهای-جدید-ناظر-بر-نهادهای-مالی-و-پولی-با-رویکرد-شفافیت

دانلود پاورپوینت بررسی قوانین و مقررات و استانداردهای جدید ناظر بر نهادهای مالی و پولی با رویکرد شفافیت،
با فرمت ppt و در 30 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
امروزه صنعت بانكداري در تمام دنيا به عنوان يكي از تاثيرگذارترين نيروي محرك نظام اقتصادي ، مطرح بوده بطوريكه بدون بهره مندي از نظام پويا ، كارآمد و سالم بانكي دستيابي به هرگونه رشد و شكوفايي و توسعه عملاً ممكن نخواهد بود.
پويايي و كارآمدي هر نظام، در گرو زمينه و بستر سالم فعاليتي آن نظام خاص مي باشد و بانك ها با توجه به ماهيت فعاليتي شان نه تنها از اين امر مستثني نبوده بلكه بيشتر از ساير نظام ها نيازمند فضايي شفاف و سالم در فعاليت روزمره شان هستند.
با توجه به نقش مهم بانك ها در پيشبرد اهداف اقتصادي، يكي از پيش نيازهاي اساسي جهت ارتباط موثر بين بخش پولي و بخش اقتصادي تدوين قوانين ، مقررات و استانداردهاي معين در مورد وظايف و مسئوليت هاي شبكه بانكي مي باشد. از سوي ديگر با عنايت به اينكه ساختار مالي بانك ها به گونه اي است كه اتكاء اصلي آن بر سپرده های مردمی بوده لذا مقبولیت نظام بانكي و ثبات آن تا حد بسيار زيادي به جلب اعتماد عمومي وابسته خواهد بود. در همين راستا يكي از راهكارها جهت حصول اطمينان از صحت عمليات بانكي ، نظارت موثر و كارآمد بر فعالیت آنها توسط نهادهاي ناظر مي باشد تا از طريق وضع قوانين شفاف ، مستقل و پاسخگو ، نظارت بر حسن اجراي آن، سبب كسب اعتماد عمومي ، حفظ سلامت در عملكرد ، جلوگيري از وقوع هر گونه بحران و پرهيز از انتقال نارسايي ها از بخش پولي اقتصاد به بخش واقعي آن گردد.
تعاريف
نهادهای مالی و پولی
بطور کلی نهادهای مالی و پولی را می توان در یک طبقه بندی شامل بانکها و سایر موسسات سپرده پذیر ، شرکتهای بیمه ، موسسات تامین مالی ، شرکت های سرمایه گذاری و صندوق های بازنشستگی تعریف کرد.
سازمان های ناظر بر نهادهای مالی
سازمان های ناظر، وظیفه برقراري ثبات سیستم مالی در راستای حمایت از سپرده گذاران ، بیمه گذاران و سرمایه گذاران ، از طریق تدوین قوانین، مقررات و استاندارهای لازم و هموارسازی وضعیت سیستم مالی بوسیله ابزارهایی مانند برنامه ریزی و سیاست گذاری با تاکید و تمرکز بر سیستم مالی، نظارت بر نهاد مالی و در نهایت اجرای برنامه های مهم مالی در راستای توسعه اقتصاد ملی را بر عهده دارند.
دانلود فایل


پاورپوینت بررسی قوانین و مقررات و استانداردهای جدید ناظر بر نهادهای مالی و پولی با رویکرد شفافیت

بررسی قوانین و مقررات و استانداردهای جدید ناظر بر نهادهای مالی و پولی با رویکرد شفافیت, دانلود پاورپوینت بررسی قوانین و مقررات و استانداردهای جدید ناظر بر نهادهای مالی و پولی با رویکرد شفافیت, پاورپوینت در مورد بررسی قوانین و مقررات و استانداردهای جد,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید