پاورپوینت مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال

پاورپوینت مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال

پاورپوینت-مشاهده-رفتار-شکست-اطراف-یک-چاه-تزریق-سیال

دانلود پاورپوینت مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال،
با فرمت ppt و در 10 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
سیال تک فاز و تک جز (با مشخصات ویسکاسیل) از طریق خط تزریق وارد مخزنی به شکل استوانه ای می شود. به دلیل وجود فشارهای محوری و شعاعی ناشی از سازندهای اطراف و فشار بالای سیال تزریقی، سنگ دچار شکست می شود. برای مدلسازی این رفتار شکست نیاز به استفاده از دو فیزیک یکی برای پیدا کردن فشار سیال(قانون دارسی) و دیگری برای یافتن پروفایل تنش (ماژول یانگ و نسبت پواسون) در هندسه مدل می باشد. این دو فیزیک در قالب یک ماژول با عنوان  Poroelasticity در نرم افزار کامسول موجود است، که به آموزش حل آن پرداخته شده است. با توجه به بالا بودن دما و فشار فرض الاستیک بودن سنگ معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصات هندسه مخزن به صورت دوبعدی با محور تقارن است و جریان با لزجت نسبتا زیاد و ناپایا است.
آنچه در این کد خواهید آموخت
ازجمله عوامل بسیار موثر بر طراحي و اجراي یک عمليات شکست هیدرولیکی، خصوصيات ژئومكانيكي سنگ مخزن، فشارسيال منفذی، وضعيت تنش­هاي درجا ونحوه تکمیل چاه تزریق است.
علت اصلی فشار بسیار بالای مورد نیاز جهت ایجاد شکاف در چاه قائم تحت بررسی، مقادیر زیاد تنش­های درجا می­باشد و از سوی دیگر مقاومت کششی قابل توجه در کنار دیگر خواص مکانیکی سنگ مخزن موجب تشدید آن گردیده است.
تعیین ضریب بایوت تاثیر زیادی در فشار ایجاد شکست دارد. این ضریب معمولا صرف نظر از نوع مشبک کاری، زاویه چاه و نحوه تکمیل چاه در نظر گرفته می­شود که فرض صحیحی نیست.
در مدل کنونی از پارامتر شکست Suarez-Riveraاستفاده شده است. این معیار بر اساس محاسبه استرس های اصلی پارامتر شکست را محاسبه می­نماید و هرچه این پارامتر منفی تر شود مدل دچار شکست شدیدتر می­گردد. در مدل کنونی در اطراف چاه میزان پارامتر شکست تا حد زیادی منفی می­گردد.
با توجه به توزیع جابجایی، سنگ تغییر شکل پلاستیک می­ گردد.

دانلود فایل


پاورپوینت مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال

مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال, دانلود پاورپوینت مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال, پاورپوینت در مورد مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال, تحقیق مشاهده رفتار شکست اطراف یک چاه تزریق سیال, پاورپوینت درباره مشاهده رفتار شکست اط,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید