پاورپوینت خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت

پاورپوینت خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت

پاورپوینت-خستگی-و-کوفتگی-عضلانی-و-بازیافت

دانلود پاورپوینت خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت،
با فرمت ppt و در 26 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
خستگی عضلانی
هنگامی که ورزشکاران به سطحی فراتر از حد فیزیولوژیک خود قدم میگذارند، با خطر خستگی روبرو می شوند.
خستگی می تواند بر توانایی ورزشکار برای تولید نیرو اثر بگذارد یا موجب ناتوانی او در حفظ نیروی مورد نیاز شود.
بعضی از مهمترین نشانه های خستگی مزمن شامل کاهش حداکثر اکسیژن مصرفی، کاهش ضربان قلب بیشینه، کاهش حداکثر برونده توان، خستگی زودرس و تسریع گلیکولیز بی هوازی که با افزایش تجمع لاکتات  همراه است، می باشد.
در یک نوع تقسیم بندی، جایگاه اصلی خستگی یعنی دستگاههای عصبی-عضلانی و سوخت و سازی مورد توجه قرار می گیرد: خستگی عصبی-عضلانی: اگرچه به نظـر می رسـد که خستــگی از عضلات شـروع می شود اما دستگاه عصـبی مرکزی(CNS) نقش برجستـه ای در خستگی دارد. هنگامی که خستگی، سلول عصبی را مهار می کند، انقباض عضلانی آهسته تر و ضعیف تر است، بنابراین فعالیت الکتریکی CNS، مسئول تعداد واحدهای حرکتی فراخوانده و مقـدار نیـروی انقباضی است. فراخـوانی واحدهـای حرکتی با افزایـش خستــگی کاهـش می یابد. مارسدن و همکـاران نشـان دادند که تواتــرفعال شدن واحدهای حرکتـی پس از 30 ثانیه انقباض ارادی بیشینه در مقایسـه با لحظــه ی شــروع تا 80 درصد کاهــش می یابد.
عوامل سوخت و سازی خستگی:
تجمع اسید لاکتیک: تولید اسیدلاکتیک در عضلات، توانایی انقباض بیشینه آنها را کاهش می دهد.
هنگام انقباض عضلانی تغییرات بیوشیمیایی، موجب رهایی یون ها ی هیدروژن می شود که درعضله حالت اسیدی یا به عبارت دیگر خستگی لاکتاتی(Lactate fatigue) ایجاد می کند که هنوز به روشنی شناخته نشده است، رسیدن به این نقطه همان واماندگی است.
تخلیه ذخایر ATP/PC و گلیکوژن: خستگی هنگامی ایجاد می شود که کراتین فسفات(CP) عضله تخلیه، گلیکوژن آن مصرف یا ذخایر کربوهیدراتی خالی شود؛ پیامد این وضعیت روشن است: کار انجام شده عضله کاهش می یابد.
دانلود فایل


پاورپوینت خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت

خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت, دانلود پاورپوینت خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت, پاورپوینت در مورد خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت, تحقیق خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت, پاورپوینت درباره خستگی و کوفتگی عضلانی و بازیافت, پاورپوینت راجع به خستگی و ک,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید