پاورپوینت دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها

پاورپوینت دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها

پاورپوینت-دسته-بندی-ارزشیابی-های-آموزشی-با-توجه-به-زمان-و-هدف-استفاده-از-آنها

دانلود پاورپوینت دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها،
با فرمت ppt و در 68 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
صلاحیت های مورد نیاز یک مربی (معلم)
صلاحیت های حوزه شناختی
صلاحیت های حوزه نگرشی
صلاحیت های حوزه مهارتی
صلاحیت های قلمرو شناختی
1. شناخت فرایند یاد دهی – یاد گیری
2. شناخت یاد گیرنده
3. شناخت خود
4. شناخت موضوع درس و مباحث پیرامونی
5. شناخت اهداف و اصول تعلیم و تربیت
6. شناخت فرایند پژوهش
صلاحیت های قلمرو نگرشی
1. علاقه به تدریس و ماده درسی
2. علاقه به شاگردان
3. علاقه به علم آموزی مداوم
4. روحیه تعهد و صداقت در کار
صلاحیت های قلمرو مهارتی
1. مهارت تهیه طرح درس
2. مهارت برقراری ارتباط موثر
3. مهارت استفاده از روش های فعال تدریس
4. مهارت استفاده از کتابخانه ها و منابع اطلاع رسانی
5. مهارت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
6. مهارت مشارکت و همفکری با سایرعناصر آموزشی
روش
تدریس
روش تدریس
یادگیری
موفقیت
ما کانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْکِتابَ وَ الْحُکْمَ وَ النُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لکِنْ کُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِما کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتابَ وَ بِما کُنْتُمْ تَدْرُسُون
79- آل عمران
سیمای یک روش تدریس موفق
تعریف
اهمیت
شاخص ها
شاخص های تدریس موفق
1. طراحی تدریس ( طرح درس)
2. پرسش از درس گذشته
3. مرور درس قبل
4. بررسی رفتارهای ورودی
5. ایجاد انگیزه در آغاز تدریس
6. ارائه چارچوب کلی درس
7. استفاده از روش های تدریس مناسب
8.  تناسب حجم مطالب ارائه شده با زمان کلاس و ظرفیت فراگیران
9. مدیریت و توانایی برقراری نظم در کلاس
10. خلاصه کردن ، جمع بندی و نتیجه گیری درپایان درس
11. ارزشیابی آموخته ها
12. طرح بحث جلسه آینده و معرفی منابع اطلاعاتی
طبقه ‌بندی اهداف آموزشی بلوم
1. حيطه شناختی(  Cognitive Domain)
2. حيطه عاطفی( Affective Domain)
3. حيطه روانی-حركتی (Psychomotor Domain)
سطوح اهداف در حيطه شناختی
1. دانش (Knowledge)
2. درك (Comprehension)
3. كاربرد (Application)
4. تجزيه و تحليل (Analysis)
5. سنتز و تركيب (Synthesis)
6. ارزشيابی و قضاوت (Evaluation)
سطوح اهداف در حيطه عاطفی
مواجهه با موضوع ، درک و دریافت ، توجه
واکنش ( پاسخ دادن )
ارزش گذاری
سازمان دهی ارزش ها
تبلور ارزش ها در شخصیت ( درونی شدن )
سطوح اهداف در حيطه روانی - حرکتی
آمادگی و تقلید
اجرای مستقل عمل
دقت
هماهنگی حرکات
عادی شدن
دانلود فایل


پاورپوینت دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها

دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها, دانلود پاورپوینت دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها, پاورپوینت در مورد دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها, تحقیق دس,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید