پاورپوینت تقارن در معماری

پاورپوینت تقارن در معماری

پاورپوینت-تقارن-در-معماری

دانلود پاورپوینت تقارن در معماری،
با فرمت ppt و در 32 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
انواع تقارن
تقارن در واقع یک ویژگی هندسی اجسام است. البته در نگاه اول! هنگامی می‌گوییم چیزی متقارن است که وقتی یک تبدیل روی آن انجام می‌دهیم، مثلاً آنرا می‌چرخانیم باز هم همان شکل یا جسم قبلی باشد. سه دسته تقارن اصلی داریم: تقارن انعکاسی تقارن دورانی تقارن انتقالی و ... تقارن انعکاسی: در تقارن انعکاسی در واقع جسم در دو طرف یک محور خاص کاملاً یکسان است و فقط منعکس شده یعنی اینکه انگار نیمی از جسم تصویر نیم دیگر جسم در آینه است بنابراین به این تقارن تقارن آینه ای نیز می‌گویند.
یک شکل می‌تواند چند محور تقارن داشته باشد مثلاً یک مربع چهار محور تقارن آینه ای دارد.
مبنای نظری تقارن در معماری
 استفاده از تقارن در معماري ، داراي دو مبناي نظري با ماهيتي متفاوت است : 1)   تقارن به مثابه اصلي زيبا شناختي : در تقارن محوري از اشغال كردن مركز با عنصري صلب و پر پرهيز مي گردد. ... از دوران مصري ها تا رنسانس و تا قرن هجدهم ، تقارن مركزي يا دو طرفه عمدتاً براي ساختمانهاي مذهبي و آنهايي كه در پي نمود بخشيدن به قدرت دنيوي بودند ، مورد استفاده قرار مي گرفت. ... استفادة بيش از حد از تقارن محوري احتمالاً نقشي غير مستقيم در كمرنگ شدن يا به عبارتي بي اعتباري آن در دورة معاصر داشته است. 2)   تقارن به عنوان اصلي در ساخت و ساز: تقارني است كه در اثر ايجاد چارچوب ها ، تاغ ها ، گنبدها ، دهانه هاي ساده و ... ايجاد مي شود. ... اين تقارن اغلب نوعي معذب شدن  عجيب و غريب را دامن مي زند ، و اين حتی در كارهاي استادان بزرگ نيز مشاهده مي شود. آنچه در اين ميان آزار دهنده است ، نه خودِ تقارن ، بلكه رويكرد محوري نسبت به آن است ، كه در اغلب مواقع حكمِ پيامد منطقي آن را دارد.
دانلود فایل


پاورپوینت تقارن در معماری

تقارن در معماری, دانلود پاورپوینت تقارن در معماری, پاورپوینت در مورد تقارن در معماری, تحقیق تقارن در معماریپاورپوینت درباره تقارن در معماری, پاورپوینت راجع به تقارن در معماری, پاورپوینت آماده تقارن در معماری, تحقیق در مورد تقارن در معماری,ppt,pdf, تح,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید