پاورپوینت تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه

پاورپوینت تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه

پاورپوینت-تهيه-و-تنظيم-و-پيشنهاد-لايحه-بودجه

دانلود پاورپوینت تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه،
با فرمت ppt و در 72 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تهيه وتنظيم وپيشنهادلايحه بودجه
فرايند بودجه ريزی در ايران : بودجه ريزی در ايران شامل چهار مرحله زير می باشد : 1- مرحله تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه 2-مرحله تصويب بودجه 3-مرحله اجرای بودجه 4- مرحله نظارت بر بودجه
صدور بخشنامه بودجه : اولین گام در تهیه و تنظیم بودجه آنست که دولت با بررسی و مقایسه و سنجش نیازهای جامعه و نیز منابع و امکانات خویش سیاستهای اقتصادی ، اجتماعی ، مالی و پولی خویش را برای زمانی کوتاه یا بلند مدت تعیین و به دستگاهها ابلاغ کند .
صدور بخشنامه بودجه طی مراحل زیر انجام می شود : آلف ) پیش بینی مقدماتی بودجه 1- نامحدود 2- محدود برای تنظیم بودجه هر دستگاه لازم است که بداند بوجه خود را به چه ترتیب ، در چه حدی از اعتبارات و عملیات می تواند تهیه نماید . __ بودجه نامحدود : در این روش میزان درخواست اعتبارات دستگاهها نامحدود بوده و دستگاهها می توانند هر جمعی از اعتبارات و عملیات را به دولت پیشنهاد کنند . __ بودجه محدود : با توجه به منابع و امکانات سیاستها ، اهداف و الویتها توسط مراجع بالاتر مانند هیات دولت و یا واحدهای مرکزی بودجه ریزی به هر یک از دستگاههای اجرایی ابلاغ و دستگاههای مذکور باید بودجه خود را در حدود تعریف شده تهیه و تنظیم نمایند .
هدفهای پیش بینی مقدماتی بودجه عبارتند از : 1- مطالعه و بررسی و ضع اقتصادی کشور در سال جاری و پیش بینی وضع اقتصادی کشور در سال بودجه به منظور تعیین سیاستها و اولویتهای کلی کشور . 2- تعیین اولویت هر یک از برنامه ها و عملیات برای شناخت بهتر اولویتها توسط دستگاههای اجرایی . 3- مطالعه و بررسی در باره در آمدهای دولت در سال جاری و پیش بینی در آمدها در سال بودجه ای مورد نظر. 4- برآورد هزینه برنامه ها و عملیات سال جاری و پیش بینی هزینه برنامه ها و عملیات در سال بودجه .
ب) پیش نویس بخشنامه بودجه : هر سال دولت باید سیاستهای کلان اقتصادی و مالی و نیز پیش بینی کلی دریافتها و پرداختهای خود را با توجه به هدفها و سیاستهای برنامه برای سال بعد مشخص و معین سازد تا بودجه سال بعد بر اساس آن تنظیم شود . ج) تصویب بخشنامه بودجه : بر اساس خطی مشی های اساسی مصوب شورای اقتصاد ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیش نویس بخشنامه بودجه را تهیه و به شورای مذکور ارائه می نماید .
بخشنامه بودجه سال 1387 بخشنامه بودجه: مفاد بخشنامه بودجه راهنماي تنظيم بودجه توسط دستگاهاي اجرايي در جهت اهداف وبرنامه هاي ميان مدت وبلندمدت توسعه اقتصادي مي باشد.
*در بخشنامه بودجه سال87 كل كشور كه سومين بودجه دولت نهم است باعنايت به موارد ذكر شده ومثبت ومطلوب شاخص هاي اقتصادي – اجتماعي وفرهنگي در دو سال اخير تصريح وعنوان شده است اين روند زمينه مساعدي را براي اجراي سياست هاي كلي قانون برنامه توسعه فراهم اورده است. *به گزارش روابط‌عمومي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري در اين بخشنامه به اجراي سياست‌هاي افزايش مشاركت اجتماعي و اهتمام به امر اشتغال و فراهم كردن زمينه رشد اقتصادي موردنياز براي كاهش نرخ بيكاري، توسعه منابع انساني و فناوري و نيز بهره‌مندي از منابع و امكانات كشور و مبارزه با فقر، فساد و تبعيض كه در رأس برنامه‌هاي دولت نهم قرار گرفته، اشاره شده است.
دانلود فایل


پاورپوینت تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه

تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه, دانلود پاورپوینت تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه, پاورپوینت در مورد تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه, تحقیق تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه, پاورپوینت درباره تهيه و تنظيم و پيشنهاد لايحه بودجه, پاورپوینت را,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید