پاورپوینت ابزار اندازه گیری و کنترل مبحث حسگرهای بکار رفته در مبدل ها

پاورپوینت ابزار اندازه گیری و کنترل مبحث حسگرهای بکار رفته در مبدل ها

پاورپوینت-ابزار-اندازه-گیری-و-کنترل-مبحث-حسگرهای-بکار-رفته-در-مبدل-ها

دانلود پاورپوینت ابزار اندازه گیری و کنترل مبحث حسگرهای بکار رفته در مبدل ها،
با فرمت ppt و در 46 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
مبدل ها وسايل الکترومکانيکی هستند که يک تغيير در کمیت مورد اندازه گیری (مانند جابجايی يا نيرو) را به تغيير در يک سيگنال الکتريکی که مي تواند بعد از دستکاری (Conditioning) به صورت ولتاژ مانيتور شود، تبديل مي کنند. گستره وسيعی از مبدل ها برای استفاده در اندازه گيری کميت های مختلف وجود دارند
مشخصه های مبدل ها که شامل محدوده، خطی بودن، حساسيت و دماهای عملکرد است در ابتدا توسط حسگری که در مبدل برای توليد سيگنال خروجی استفاده مي شود، تعيين مي گردد.
از پتانسیومترها برای اندازه گیری جابجایی های (خطی و زاویه ای) کوچک استفاده می شود. ساده ترين نوع پتانسيومترها، نوع مقاومت سيم لغزان است.
کاربرد پتانسيومترهای با مقاومت سيمی مستقيم به طور گسترده ميسر نيست؛ زيرا مقاومت سيم با طول کوتاه کم است و اين مقاومت کم، سبب تحميل توان اضافی روی منبع ولتاژ مي شود.
پتانسومترهای خطی و زاویه ای
افزايش طول سيم به صورت سيم پيچی حول يک مغزی ايزوله (عایق) باعث افزایش مقاومت گشته و این امر سبب کاهش توان مصرفی روی منبع ولتاژ می گردد.
مزایا و معایب پتانسیومترها
مقاومت پتانسیوترهای سیم پیچی شده وقتی که لغزنده از یک حلقه به حلقه مجاور حرکت می کند، به روش پله ای و گام به گام افزایش می یابد. این تغییر گام در مقاومت، قابلیت تمایز و وضوح پذیری پتانسیومتر را به L/n محدود می کند که L طول سیم پیچ و n تعدا حلقه ها است.
نويزهای الکترونيکی اغلب به هنگام حرکت کنتاکت روی جاروبگر ازيک حلقه به حلقه ديگر پيش می آيد. اين نويز را مي توان با تميز نگهداشتن سيم پيچ از لايه های اکسيدی که روی آن تشکيل مي شود (بوسيله روغنکاری) به حداقل رساند
پتانسيومترها وسايل ارزان و نسبتا دقيقی هستند؛ اما مزيت اصلی آنها سادگی عملکردشان است. از معايب آن ها محدود بودن پاسخ فرکانسی شان است يعنی نمي توان از آن ها در اندازه گيري های ديناميکی استفاده کرد. چون پاسخ ديناميکی آنها به شدت به اينرسی شافت و جاروبگر بستگی دارد. بنابراین فقط مي توان در اندازه گيري های استاتيکی و شبهه استاتيکی از آن ها استفاده کرد.
دانلود فایل


پاورپوینت ابزار اندازه گیری و کنترل مبحث حسگرهای بکار رفته در مبدل ها

ابزار اندازه گیری و کنترل مبحث حسگرهای بکار رفته در مبدل ها, دانلود پاورپوینت ابزار اندازه گیری و کنترل مبحث حسگرهای بکار رفته در مبدل ها, پاورپوینت در مورد ابزار اندازه گیری و کنترل مبحث حسگرهای بکار رفته در مبدل ها, تحقیق ابزار اندازه گیری و کنترل ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید