پرسشنامه آزمون اندريافت موضوع (TAT (Thematic Apperception Test

پرسشنامه آزمون اندريافت موضوع (TAT (Thematic Apperception Test

پرسشنامه-آزمون-اندريافت-موضوع-(tat-(thematic-apperception-test

دانلود پرسشنامه آزمون اندريافت موضوع (TAT (Thematic Apperception Test،
با فرمت word و در 4 صفحه قابل ویرایش.

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
آزمون T.A.T در سال 1935 توسط کريستينا مرگان (Christina Morgan) و هنري موراي (Henry Murray) روان‌پزشکان آمريکايي تهيه شده است. مواد اين آزمون شامل 30 تصوير است که به گروه‌هاي ده‌تايي تقسيم مي‌شوند. معنا و مفهوم اين تصاوير مبهم بوده، با شرايطي به آزمايش شونده معرفي مي‌شوند و از او مي‌خواهند تا داستاني درباره هر يک از آن‌ها بيان کند. بعضي از کارت‌ها به کودکان، برخي به زنان و پاره‌اي ديگر به مردان اختصاص دارد.
آزمون اندريافت موضوع (TAT) يک روش فرافکني است که شامل تعدادي تصوير است و در آن از آزمودني خواسته مي شود درباره آنچه که فکر مي کند در هر تصوير رخ مي دهد داستاني بسازد. موري آزمون TAT  را به صورت زير توصيف مي کند: روشي که برخي از سايق ها، هيجان ها، احساسات، عقده ها و تعارض هاي بارز شخصيت را براي تفسيرکننده تعليم ديده آشکار مي سازد. ارزش اين آزمون به ويژه در اين است که گرايش هاي اساسي و بازداري شده اي را منعکس مي کند که آزمودني به دليل عدم تمايل به افشاي آنها يا به سبب ناهشياري نسبت به اين گرايش ها نمي تواند به آنها اعتراف کند. اين آزمون با نقاشي هاي فرافکني يا آزمون هاي از نوع لکه جوهر مانند آزمون رورشاخ يا هولترمن تفاوت دارد. زيرا کارت هاي  TATمحرک ساخت دارتري ارائه مي دهند و مستلزم پاسخ هاي کلامي سازمان يافته تر و پيچيده تري هستند علاوه بر اين TAT بيشتر به روش هاي تفسير کيفي استوار است و به جاي ساخت زيربنايي اساسي شخصيت، ويژگي هاي اينجا و اکنون موقعيت هاي زندگي فرد را مورد سنجش قرار مي دهد. TAT از ابتداي تدوين تاکنون يکي از آزمون هاي رواني بوده است که در بررسي هاي باليني به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و براي تدوين بسياري از متون مشابه الگو واقع شده است. آزمون TAT از 20 کارت با تصويرهاي مبهم تشکيل شده است به آزمودني راهنمايي مي شود که درباره هر تصوير داستاني بسازد و در اين داستان درباره آنچه که هم اکنون مي گذرد افکار و احساسات قهرمانان آنان، رويدادهايي که وضعيت فعلي را موجب شده اند و نتايج پاياني داستان توضيح دهد.
دانلود فایل


پرسشنامه آزمون اندريافت موضوع (TAT (Thematic Apperception Test

دانلود پرسشنامه آزمون اندريافت موضوع (TAT (Thematic Apperception Test, پرسشنامه آماده آزمون اندريافت موضوع (TAT (Thematic Apperception Test, پرسشنامه در مورد آزمون اندريافت موضوع (TAT (Thematic Apperception Test, سوالات پرسشنامه آزمون اندريافت موض,,,

پرسشنامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید