پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر

پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر

پرسشنامه-تعهد-سازمانی-آلن-و-می-یر

دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر،
با فرمت word و در 3 صفحه قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 24

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
براي بدست آوردن امتياز كلي پرسشنامه، امتيازات حاصل از تك تك سوالات را با هم جمع نموده و به عنوان امتياز كلي آزمون در نظر بگيريد. بديهي است كه اين امتياز بيانگر ميزان بالا یا پایین بودن متغیر بر اساس نظر پاسخ دهنده بود. به عبارتي، هر چه اين امتياز بالاتر باشد، نشان دهنده بالا بودن متغیر است و برعكس.
شیوه نمره گذاری این پرسشنامه 24 ماده ای به صورت 7 گزینه ای می باشد و شامل گزینه های «بسیار موافقم»، «نسبتا موافقم»، «کمی موافقم»، «نظری ندارم»، «کمی مخالفم»، «نسبتا مخالفم» و «بسیار مخالفم» می گردد. آزمودنی ها باید به یکی از 7 گزینه هر سوال، پاسخ داده و سپس بر اساس مقادیر 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7 نمره گذاری می شود. در این پرسشنامه، حداکثر نمره 168 امتیاز بوده و حداقل آن نیز 24 می باشد. لازم به ذکر است که سوالات شماره 4، 5، 6، 8، 9، 10، 15، 16، 17، 18، 19، 21 و 24 دارای شیوه نمره گذاری معکوس می باشند.  این پرسشنامه دارای سه بعد (عاطفی، مستمر و هنجاری) می باشد:
اعتبار یا روایی با این مسئله سرو کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد. برای تعیین روایی از روش های مختلفی می توان استفاده کرد(سرمد، بازرگان و حجازی، 1384). قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار عبارت است از اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد(سرمد، بازرگان و حجازی، 1384).در این پرسشنامه برای بررسی پایایی ابزار از "ضریب آلفای کرونباخ"  استفاده گردیده است.
در مطالعه ای که در سال 1378 توسط احمدی پور در ایران انجام گرفت، با تاکید برروش ضریب آلفای کرونباخ، اعتبار هریک از خرده مقیاس های پرسشنامه به دست آمده و مشخص گردید که ضرایب اعتبارتعهد عاطفی برابر با 77/0، ضرایب اعتبار تعهدمستمر برابر 79/0 و ضرایب اعتبار تعهد هنجاری نیز برابر با 61/0 می باشد. ضرایب اعتبار به دست آمده با تاکید بر ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مطلوب بوده و در سطح قابل قبولی قرار می گیرد (به نقل ازساعتچی و همکاران، 1389).

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
خیلی خوشحال می شوم که مابقی دورهخدمتم را در این سازمان بگذرانم
ازاین که درباره سازمان محل کارم باافرادخارج از سازمان صحبت کنم، لذت می برم.
واقعا احساس می کنم که مشکلات اینسازمان، مشکل خود من است.
فکر کنم به سادگی می توانم به همان اندازه ای که بهاین سازمان علاقه دارم، به سازمان دیگری نیز دلبستگی پیدا کنم
در سازمانمحل کارم خود را عضوی از خانواده احساس نمی کنم.
دانلود فایل


پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر

دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر, پرسشنامه آماده تعهد سازمانی آلن و می یر, پرسشنامه در مورد تعهد سازمانی آلن و می یر, سوالات پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر, طراحی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر, تحلیل و تفسیر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و,,,

پرسشنامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید