پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی

پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی

پرسشنامه-خلاقیت-شناختی-عابدی

دانلود پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی،
با فرمت word و در 7 صفحه قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 60

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
عابدی(1372) با اقتباس از آزمون های مطرح خلاقیت، نظیر آزمون تورنس(حقیقت، 1377) برای سنجش تفکر خلاق پرسشنامه 60 گویه ای در چهار بعد سیالی(16 گویه)، انعطاف پذیری(11 گویه)، اصالت(22 گویه) و بسط(11گویه) تهیه کرد. در مقابل هر گویه سه گزینه قرار دارد که به ترتیب نمره ای از 2-0 می گیرند و جمع نمره ها نمره کل خلاقیت شناختی را نشان می دهد که دامنه ای ازنمرات 0 تا 120 را شامل می شود. میزان خلاقیت شناختی افراد به شرح زیر مشخص می شود.
عابدی روایی این پرسشنامه را با شیوه ی تحلیل عامل و همبستگی با آزمون های مشابه(تورنس) محاسبه کرد. ضریب همبستگی بین نمره کل آزمون تورنس و نمره کل آزمون معادل 46/0 به دست آمد(عابدی ،1372). پایایی آن را با بازآزمایی و آلفای کرونباخ گزارش محاسبه شده است. ضریب پایایی بخش های سیالی، ابتکار، انعطاف پذیری و بسط از طریق بازآزمایی در اجرای فرم اولیه این آزمون توسط عابدی به ترتیب85/0،82/0،84/0،80/0به دست آمد(عابدی،1372). در اسپانیا از روش ضریب همسانی درونی آلفای کرونباخ برای محاسبه پایایی استفاده شد.این ضریب برای مؤلفه های خلاقیت به ترتیب سیالی75/0، ابتکار67/0، انعطاف پذیری 61/0 و بسط 61/0 گزارش کرده است(عابدی ،1375).


تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
-وقتی با مسئله خیلی دشواری روبرو می شوید معمولاً چکار می کنید؟
-اگر سرگرم ساختن وسیله ای باشید و ناگهان دریابید قطعه مهمی از آن را گم کرده اید، چه می کنید؟
-وقتی در مکانی عمومی هستید، آیا هرگز سعی می کنید حدس بزنید افرادی که از شما دور هستند درباره چه چیزی بحث می کنند؟
-آیا از حل مسائل دشوار لذت می برید؟
-اگر عضو گروهی باشید که باید مسئله ای را با همکاری حل کنید، چه می کنید؟
دانلود فایل


پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی

دانلود پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی, پرسشنامه آماده خلاقیت شناختی عابدی, پرسشنامه در مورد خلاقیت شناختی عابدی, سوالات پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی, طراحی پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی, تحلیل و تفسیر پرسشنامه خلاقیت شناختی عابدی, فرمتword پرسشنامه خلا,,,

پرسشنامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید