پرسشنامه هوش معنوی

پرسشنامه هوش معنوی

پرسشنامه-هوش-معنوی

دانلود پرسشنامه هوش معنوی،
با فرمت word و در 12 صفحه قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 97

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
تعریف هوش معنوی
سازه هوش معنوی کاربرد ظرفیت ها و منابع معنوی در زمینه ها و موقعیت های عملی می باشد. افراد زمانی هوش معنوی را بکار می برند که بخواهند از ظرفیت ها و منابع معنوی برای تصمیم گیری های مهم و اندیشه در موضوعات وجودی یا تلاش در جهت حل مسائل روزانه استفاده کنند (امونز، 2000؛ زوهر و مارشال، 2000). بنابراین، هوش معنوی موضوعات ذهنی معنویت را با تکالیف بیرونی جهان واقعی ادغام می کند (ولمن، 2001).
معنویت یک فرد و توانایی ها، ظرفیت ها، علایق و منابع وابسته به آن، ابزارهای اصلی را برای کاربرد انطباقی هوش معنوی فراهم می کنند. هوش معنوی در معنا هایی که افراد به روابط و تجربه های زندگی نسبت می دهند و در روشی که افراد بواسطه آن زندگی ها یشان را قابل فهم می کنند، نقش بازی می کند. بنابراین، هوش معنوی به پدید آمدن حسی از آگاهی و معنا در ارتباط با موقعیت فرد در جهان و روابطش با دیگران کمک می کند (سیسک و تورنس، 2001).
هوش معنوی بیانگر مجموعه بی همتایی از تجربه ها (مثل تعالی) و توانایی های انسانی (مثل، توانایی برقراری پیوند های معنادار و مهم بین رویدادهای مجزا) می باشد که همه افراد به اندازه ای (هر چند متفاوت) از آن بهره مند هستند (نوبل، 2000؛ زوهر و مارشال، 2000). بنابراین، هوش معنوی می تواند به عنوان یک متغیر مهم و متفاوت بین فردی در نظر گرفته شود.

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1. از نقاط قوّت خودم آگاه هستم و بخوبی از آنها استفاده می کنم.
2. دانسته ها و اطلاعاتم را بدون چشم داشت در اختیار دیگران قرار می دهم.
3.خودم را به عنوان یک انسان، موجودی ارزشمند می دانم.
4.مسئولیت تمام اعمالم را قبول می کنم.
5. تجربه ای در زندگی داشته ام که مرا دچار بهت و حیرت کرده است.
دانلود فایل


پرسشنامه هوش معنوی

دانلود پرسشنامه هوش معنوی, پرسشنامه آماده هوش معنوی, پرسشنامه در مورد هوش معنوی, سوالات پرسشنامه هوش معنوی, طراحی پرسشنامه هوش معنوی, تحلیل و تفسیر پرسشنامه هوش معنوی, فرمتword پرسشنامه هوش معنوی, روایی , پایایی , روانشناسی, متغیر,doc , pdf , آزمون ,,,

پرسشنامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید