پاورپوینت اپیدمیولوژی Epidemiology

پاورپوینت اپیدمیولوژی Epidemiology

پاورپوینت-اپیدمیولوژی-epidemiologyدانلود پاورپوینت اپیدمیولوژی Epidemiology،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 256

بخشی از پاورپوینت :
رودولف ویرشو  Rudolf Virchow (1902-1821)
بنیانگذار آسیب شناسی نوین اشاره نموده که بین پزشکی و دامپزشکی فاصله وجود ندارد و نباید باشد. اگرچه موضوع مطالعه متفاوت است اما تجربیات بدست آمده اساس هر دو است. بسیاری از بیماریها جنبه مشترک دارند و تفکیک پزشکی و دامپزشکی صحیح نیست. اصول و مبانی اپیدمیولوژی در دامپزشکی و پزشکی یکسان است و تنها تفاوت در مثالها است.
اپیدمیولوژی علمی است که به مطالعه بیماریها و راههای مبارزه با آنها در جمعیت می پردازد.
اساس این علم بر این اصل استوار است که بیماریها بصورت تصادفی در جمعیت رخ نمی دهند و بایستی عوامل مختلفی کنار هم قرار گیرند تا بیماریها شکل بگیرند.
هدف اپیدمیولوژی شناخت این عوامل و استفاده از آن در جهت مبارزه با بیماریهاست.
تاریخچه اپیدمیولوژی
قدمت اپیدمیولوژی و استفاده از آن به اندازه علم پزشکی است و بسیاری از فعالیتهایی که در گذشته برای ارتقای سطح سلامت جوامع برداشته شده است بر پایه آن بوده است.
بشر از ابتدای خلقت با بیماریهای گوناگون روبه رو بوده است و از راههای مختلف برای مقابله با آنها استفاده کرده است، مسلما این راهها با فهم و دانش بشر در هر زمان همخوانی دارد و به موازات پیشرفت علم، کاملتر و کارآمدتر شده اند.
مثلا در قرن 14: طاعون خیارکی(بزرگ) باعث مرگ یک سوم جمعیت اروپا شد و یهودیان اروپا آن را مجازات الهی می دانستند. اگرچه علم پزشکی علت بیماری را نمی دانست اما در 1966 با آتش سوزی در لندن و حذف جوندگان بیماری کنترل گردید. این درحالی است که امروزه بعلت ارتقای سطح بهداشت جوامع، این بیماری دیگر اهمیت چندانی ندارد و نقش قابل توجهی در مرگ انسان ندارد.




دانلود فایل


پاورپوینت اپیدمیولوژی Epidemiology

اپیدمیولوژی Epidemiology, دانلود پاورپوینت اپیدمیولوژی Epidemiology, پاورپوینت در مورد اپیدمیولوژی Epidemiology, تحقیق اپیدمیولوژی Epidemiology, پاورپوینت درباره اپیدمیولوژی Epidemiology, پاورپوینت راجع به اپیدمیولوژی Epidemiology, پاورپوینت آماده اپ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید