پاورپوینت مسموميت با متانول Methanol Overdose

پاورپوینت مسموميت با متانول Methanol Overdose

پاورپوینت-مسموميت-با-متانول-methanol-overdose

دانلود پاورپوینت با مسموميت با متانول Methanol Overdose،
با فرمت ppt و در 23 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از این پاورپوینت :
مقدمه
متانول (متيل الكل ، الكل چوب يا solvent alcohol ) به طور گسترده در صنعت و اقتصاد و آزمايشگاهها مورداستفاده قرارمي‌گيرد. به عنوان حلال در رنگ‌ها، جلادهنده‌ها ، لاك ها و مايعات خاص فتوكپي به كار مي‌رود. متانول ممكن است در ضد يخ، مايع‌ شيشه‌شور ، بنزين و گازوئيل وجود داشته باشد. 
متانول ممكن است به محلول‌هاي  اتانول‌دار افزوده شود تا آنها را غيرقابل شرب سازد.
متانول نسبت به نوشيدني‌هاي الكل‌دار  معمولاً ارزانتر است بنابراين جاي تعجب نيست كه افراد الكليك متانول را به جاي ساير نوشيدني‌ها مصرف كنند به خصوص آنكه در دسترسي به اتانول با دشواري مواجه شوند يا آموزشهاي لازم در اين زمينه را نديده باشند.
قابل‌توجه است كه متانول هيچ خاصيت‌درماني ندارد و منحصراً به‌عنوان سم عمل مي‌كند. دوز كشنده آن بين 240-30 سي‌سي متغير است. چنانچه بيمار بزرگسال 30 سي‌سي از متانول را مصرف كند ممكن است دچار نقايص دائم ديد گردد.
سم شناسي و فارموكولوژي
راه اصلي مسموميت با متانول خوردن آن است گرچه مسموميت به دنبال استنشاق و جذب پوستي نيز گزارش شده است. متانول پس از خوردن به راحتي از مخاط دستگاه گوارش جذب مي‌شود و در عرض 90-30 دقيقه به پيگ سطح خوني مي‌رسد. حجم انتشار آن در بافت‌هاي بدن 0.6 lit/kg است يعني به طور وسيع در بافت هاي بدن پخش مي‌شود و اتصال پروتئيني ندارد لذا مسموميت با متانول قابل دياليز است.
95-90% متانول توسط كبد متابوليزه مي‌شود. 5 درصد آن بدون تغيير از كليه‌ها دفع مي‌شود و مقدار كمي نيز توسط سيستم تنفسي دفع مي‌شود.

دانلود فایل


پاورپوینت مسموميت با متانول Methanol Overdose

مسموميت با متانول Methanol Overdose, دانلود پاورپوینت مسموميت با متانول Methanol Overdose, پاورپوینت در مورد مسموميت با متانول Methanol Overdose, تحقیق مسموميت با متانول Methanol Overdose, پاورپوینت درباره مسموميت با متانول Methanol Overdose, پاورپوی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید