پاورپوینت منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله

پاورپوینت منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله

پاورپوینت-منبع-زلزله-مقدار-و-مکانیزم-مرکز-زلزله

دانلود پاورپوینت با موضوع منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله،
با فرمت ppt و در 57 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از این پاورپوینت :
به هر صورت، در سالهای اخير حرکت های شکستها تشخيص گرديده که سبب بوجود آمدن زلزله ها می گردند. تا سالهای 1900 فکر می شد که شکست ها به اثر تکانهای زلزله بوجود می آيند. آنها فکر نمی کردند که شکستها سبب بوجود امدن زلزله ها می گردد. در مورد علت بوجود آمدن زلزله ها افسانها های زيادی موجود است. يکی از مشهورترين افسانه ها يک افسانه جاپانی می باشد. مطابق به اين افسانه زمين بالای يک ماهی بزرگ موقيعت دارد و خدا اين ماهی را محکم گرفته تا آرام باشد. هر کاه خداوند نتواند حواس خود را متمرکز نگهدارد و يا ماهی دم خود را به حرکت آورد زلزله ها بوجود می آيد. 
به هر صورت ما حالا می دانيم که اکثر زلزله ها در قسمت های که شکست ها موجود است رخ می دهند. پروسه که سبب زلزله ها می گردد مشابه به پروسه است که وقتی يک چوب را از دو طرف فشار دهيم تا اينکه بشکند. 
اولين کسی که مودل که فکر می کند که زلزله ها به اثر حرکت به روی شکست های بوجود می آيد هنری ريد در سال 1910 بود. بعد از مطالعه زلزله مشهور سال 1906 سان فرانسسکو او مفکوره برگشت الاستيکی را پيشنهاد کرد. اين مفکوره است که سترين يا فشار به شکل اندک اندک ذخيره شده التبه به مرور زمان (100 الی 200 سال ) در ساحاتيکه دارای شکل غير منظم بوده و زلزله های بزرگ در آنجا رخ می دهد. و بعداً زمانيکه فشار يا سترين ذخيره شده از فشاريکه شکست می تواند آنرا تحمل کند بگزرد اين فشار به صورت سريع رها گرديده و در جند هانيه لغزش به روی شکست رخ می دهد که سبب رهايی سترين می گردد. اينکار سبب بوجود آمدن زلزله های می گردد. 

دانلود فایل


پاورپوینت منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله

منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله, دانلود پاورپوینت منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله, پاورپوینت در مورد منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله, تحقیق منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزله, پاورپوینت درباره منبع زلزله مقدار و مکانیزم مرکز زلزل,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید