پاورپوینت طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی)

پاورپوینت طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی)

پاورپوینت-طرح-درس-فارسی-ششم-مبحث-هفت-خان-رستم-(مقطع-ابتدایی)

دانلود پاورپوینت طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی)،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 22

بخشی از پاورپوینت :
شاهنامه فردوسی اثری از حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی است که در برگیرنده ی 60000 بیت و یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین سروده های حماسی جهان است که سرایش و ویرایش آن دست آورد سی سال رنج و تلاش خستگی ناپذیر این سخن سرای بزرگ ایرانی است .
محتوای این شاهکار ادبی ، اسطوره ها ، افسانه ها و تاریخ ایران از آغاز تا حمله ی اعراب به ایران است که در چهار سلسله پادشاهی پیشدادیان – کیانیان – اشکانیان و ساسانیان گنجانده می شود و به سه بخش اسطوره ای ( از روزگار کیومرث تا پادشاهی فریدون ) پهلوانی ( از خیزش کاوه ی آهنگر تا کشته شدن رستم ) و تاریخی ( از پادشاهی بهمن و پیدایش اسکندر تا گشایش ایران به دست اعراب ) بخش بندی می شود .
فردوسی با سرودن شاهنامه با ویژگی های خاصی که داشت زبان پارسی را در دوره ای که زبان و ادبیات در ایران عربی بود زنده نگه داشت و پایدار کرد . شاهنامه نفوذ بسیاری در جهت گیری های فرهنگ فارسی و نیز بارتاب های شکوهمندی در ادبیات جهان داشته و شاعران بزرگی مانند گوته و ویکتور هوگو از آن به نیکی یاد کرده اند .
فردوسی هنگامی که شاهنامه را سرود زبان فارسی دچار آشفتگی بود و او از ماندگار شدن این آشفتگی و افزونی آن جلوگیری کرد . فردوسی در سرودن شاهنامه بیشتر از زبان پارسی استفاده کرد و شمارواژه های عربی در شاهنامه 865 واژه است.
دانلود فایل


پاورپوینت طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی)

طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی), دانلود پاورپوینت طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی), پاورپوینت در مورد طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی), تحقیق طرح درس فارسی ششم مبحث هفت خان رستم (مقطع ابتدایی), پ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید