تحقیق بررسی فناوری اطلاعات وروش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت

تحقیق بررسی فناوری اطلاعات وروش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت

تحقیق-بررسی-فناوری-اطلاعات-وروش-های-مؤثر-کاربرد-رايانه-در-ايجاد-و-رشد-خلاقيتدانلود تحقیق با موضوع بررسی فناوری اطلاعات  وروش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت،
در قالب Word و در 101 صفحه قابل ویرایش.


فهرست مطالب
فصل اول : کليات                           
موضوع                                                                                                                                          ـ سؤال ﺗﺤﻘﻴق                                                                                                  
ـ فرﺿﻴﻪ های ﺗﺤﻘﻴق                                                                                          
ـ روش ﺗﺤﻘﻴق                                                                                                  
ـ هدف ﺗﺤﻘﻴق                                                                                                 
ـ ضرورت و اﻫﻤﻴﺖ ﺗﺤﻘﻴق                                                                                   
ـ مفاﻫﻴﻢ کلی                                                                                                  
فصل دوم : مبانی نظری ﺗﺤﻘﻴق
ـ نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های مربوط به روش آموزش به کمک راﻳﺎﻧﻪ                                          
ـ برخی از نتايج تحقيق بين المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش                                
ـ استراتژی آموزش الکترونيکی در کشورهای اروپايی                                                  
ـ مفهوم خلاﻗﻴﺖ از دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران                                                                  
ـ رابطه خلاﻗﻴﺖ ، هوش و پيشرفت تحصيلی                                                            
ـ رابطه خلاقيت و نبوغ با بيماريهای روانی                                                              
ـ خلاقيت در سطح اجتماعی                                                                            
ـ دانش                                                                                                        
فصل سوم : مزايا و محدوديت های سيستم های رايانه
ـ رايانه ماشين دلهره آور                                                                                   
ـ محدوديت های رايانه                                                                                     
ـ آموزش برنامه ای                                                                                          
  ـ انواع برنامه های آموزش برنامه ای                                                                     
ـ نتايج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای                                           
ـ ماشين آموزشی                                                                                        
ـ آموزش به کمک رايانه                                                                                     
ـ مزايای آموزش رايانه ای                                                                                
ـ زمينه های تسهيل کننده توسعه ICT  در آموزش و پرورش                                  
ـ يادگيری راهی به سوی پرکردن شکاف ديجيتالی                                               
فصل چهارم : داده های آماری
ـ ابزار جمع آوری                                                                                          
ـ روش جمع آوری اطلاعات                                                                            
ـ يافته های تحقيق                                                                               
ـ جدول شماره ۱                                                                                         
ـ نمودار شماره ۱                                                                                            
ـ جدول شماره ٢                                                                                      
ـ نمودار شماره ٢                                                                                         
ـ جدول شماره ٣                                                                                        
ـ نمودار شماره ٣                                                                                        
ـ جدول شماره ٤                                                                                           
ـ نمودار شماره ٤                                                                                         
ـ جدول کل                                                                                                 
ـ نمودار کل                                                                                                
فصل پنجم : وارسی فرضيات و نتيجه گيری
ـ تجزيه و تحليل يافته ها                                                                                    
ـ نتيجه گيری                                                                                                  
فصل ششم : اراﺋﻪ پيشنهادها و راهکارها
ـ فيلتر کردن راهی برای ايجاد محيط سالم در اينترنت                                                
ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اينترنت                                                
ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهينه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش . . .                   
ـ آموزش الکترونيکی برای معلمان                                                                         
ـ ديدگاه آرمانی                                                                                               
ـ توصيه ها                                                                                                       
ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رايانه ای                                             
ـ شرايط اجرايی                                                                                                
٭  پيوست ها
٭  منابع

بخشی از متن تحقیق :

چکيده :
در عصر حاضر که دوره پيشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بينيم که دستخوش تغيير و تحول قرار نگرفته باشد . توليد اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سايه وجود رايانه و اينترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوري که نمی توان از تأثير اين ابزار بر انسان چشم پوشيد و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقيت ها ناديده گرفت.
با توجه به تأثير بسيار زياد اين ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمين و مسؤولين به اين امر مهم ، می بايست کارهای تحقيقی و پژوهشی زيادی انجام گيرد تا همگان به اهميت اين تغيير و تحول پی ببرند .
بررسی آثار رايانه بر رشد خلاقيت دانش آموزان و معرفی شيوه های مؤثر و مفيد کاربرد آن در بروز خلاقيت تحقيقات گسترده ای را می طلبد که با يک برنامه محدود امکان نتيجه گيری درست و دقيق محال می نمايد و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجه    قرار گيرند .
در اين پژوهش ابتدا به تعريف واژه خلاقيت از ديدگاه صاحبنظران پرداخته شده است . سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقيت ، رايانه به عنوان ابزار آموزشی ، فوايد و اهميت استفاده
از رايانه ، علت عدم کاربرد چشمگير رايانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اينترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رايانه در بروز خلاقيت و . . .  مورد بررسی قرارگرفته است .
بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزيده شده است .
در پايان توصيه ها ، موانع و مشکلات و شرايط اجرايی کاربرد رايانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است .
اميد است که در آينده ای بسيار نزديک به نقش اين ابزار مهم بيشتر از حال توجه گردد و تحقيقات گسترده ای توسط طالبان علم و پيشرفت انجام گيرد ....
دانلود فایل


تحقیق بررسی فناوری اطلاعات وروش های مؤثر کاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيت

تحقیق خلاقيت,تحقیق در مورد خلاقيت,دانلود تحقیق خلاقيت,پروژه خلاقيت,مقاله خلاقيت,پایان نامه پیرامون خلاقيت,تحقیق روانشناسی خلاقيت,تحقیق روانشناسی

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید