پاورپوینت رجعت در قرآن و احادیث

پاورپوینت رجعت در قرآن و احادیث

پاورپوینت-رجعت-در-قرآن-و-احادیث

دانلود پاورپوینت رجعت در قرآن و احادیث،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 32

بخشی از پاورپوینت :
 امکان وقوعی رجعت از منظر عقل
تصوّر اصل رجعت و نه وقوع آن، هیچ ‌یک مستلزم تناقض و محال نیست؛ زیرا ملاک ممتنع بودن یک حادثه این است که تصوّر ذاتش از قبیل اجتماع نقیضین یا ارتفاع نقیضین باشد یا آنکه وقوعش منجر به آن دو گردد و شیئی که نه امتناع ذاتی داشته باشد و نه امتناع وقوعی، دارای امکان وقوعی است. بنابراین، چون تحقّق رجعت مستلزم هیچ محذور عقلی نیست، از نظر عقل، در شمار حوادث محال محسوب نمی‌‌شود.
علاّمه در نقد منکران رجعت چنین می‌‌نویسد: «و راستی دلیل، عقلی باشد و صدر دلیلش ذیل آن را باطل می‌‌کند، چون اگر چیزی محال ذاتی شد، دیگر استثنا برنمی‌‌دارد که با خبر دادن مخبر صادق، از محال بودن برگشته و ممکن شود، بلکه مخبر هر که باشد، وقتی از وقوع امری محال خبر می‌‌دهد، باید فوراً صادق بودنش را تخطئه کرد و به فرضی که نتوانیم در صادق بودنش شک کنیم، ناگزیر باید خبرش را تأویل کنیم و معنایی به آن بدهیم که ممکن باشد، مثل اینکه اگر خبر داد که عدد یک نصف عدد دو نیست و یا خبر داد که تمام‌‌ خبرهای صادق در عین صادق بودن کاذب است، که گفتیم اگر بتوانیم در راستگویی این مخبر تشکیک می‌‌کنیم و اگر نتوانستیم، ناگزیر کلامش را توجیه می‌‌کنیم، به‌طوری که از محال بودن درآید. یا ممکن است اصل استعدادش مشروط باشد به اینکه مقداری در برزخ زندگی کرده باشد، چنین کسی بعد از مردن و دیدن برزخ، دارای آن استعداد می‌‌شود و دوباره به دنیا برمی‌‌گردد که آن کمال را به دست آورد و در هر یک از این دو فرض، مسئلة رجعت و برگشتن به دنیا جایز است و مستلزم محذور محال نیست» (همان، ج 2: 70).

دانلود فایل


پاورپوینت رجعت در قرآن و احادیث

رجعت در قرآن و احادیث, دانلود پاورپوینت رجعت در قرآن و احادیث, پاورپوینت در مورد رجعت در قرآن و احادیث, تحقیق رجعت در قرآن و احادیث, پاورپوینت درباره رجعت در قرآن و احادیث, پاورپوینت راجع به رجعت در قرآن و احادیث, پاورپوینت آماده رجعت در قرآن و احادی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید