پاورپوینت پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded- Program- Immunization)

پاورپوینت پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded- Program- Immunization)

پاورپوینت-پايش-و-ارزشيابی-برنامه-(expanded-program-immunization)

دانلود پاورپوینت پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded- Program- Immunization)،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 37

بخشی از پاورپوینت :
مقدمه
از اهداف مهم EPI واكسيناسيون گروه های در معرض خطر به منظور كاهش ابتلاء (Morbidity) و کاهش مرگ و میر (Mortality) بيماری های قابل پيشگيری با واكسن و نهايتا كنترل، حذف و ريشه كنی اين بيماری ها می باشد
يكی از شاخص های مهم رسيدن به اين اهداف، پوشش ايمن سازی يعنی نسبت افرادجمعيت هدف كه واكسن دريافت كرده اند می باشد، جمعيت هدف برای واكسن های  BCG، سه گانه، فلج اطفال، سرخک و هپاتیت B كودكان زير 5 سال و برای توكسوئيد كزاز (واكسن كزاز يا توام ) تمامی زنان درسنين باروری و مخصوصا زنان حامله می باشد
برای رسيدن به هدف پوشش ايمن سازی كه معمولا به درصد عنوان می شود و سالانه یا در برنامه های مختلف توسعه اقتصادی اجتماعی مشخص می گردد، پايش و ارزشيابی پوشش به طورمرتب و مداوم بايستی انجام گيرد.
در حال حاضر کلیه کودکان کشور علیه بیماری های دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، سل و هپاتیت B واکسینه می شوند.
بیماری های سرخک، سرخجه مادرزادی، کزاز نوزادی درمرحله حذف قراردارند، 14 سال است که کشور عاری از بيماری فلج اطفال است و بیماری های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند. میزان حاملین مزمن هپاتیتB از بيش از 3 درصد در سال 1370 به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است.
کلیدی ترین استراتژی برای دستیابی به دستاوردهای مذکور، پوشش بالای ایمن سازی جاری كودكان و ساير گروه های هدف است كه در سطوح شهرستانی وكشوری بالای 95 درصد بوده است.
تعريف واکسن
واکسن عبارت است از آنتی ژن‌های ميکروبی يا ويروسی که قدرت بيماری‌زايی آن‌ها سلب يا اصلاح شده و موجب تحریک سیستم ایمنی و آنتی بادی سازی در بدن می شود .
واکسن‌های موجود از عوامل بيماری‌زايی مشابه با علل بيماری ساخته میشوند، با اين تفاوت که عامل بيماری‌زا را به گونه‌ای تغيير میدهند که به گيرنده‌ی واکسن زيان نرسانند.
برخی از واکسن‌ها از موجودات ريز "ميکروب" کشته شده‌اند (باکتری سياه سرفه)، برخی ديگر از موجودات ريز «ميکروب يا ويروس» زنده‌ی ضعيف شده تشکيل شده‌اند (سرخک يا فلج اطفال و ب.ث.ژ)، دسته‌ای ديگر از واکسن‌ها را با تغيير شکل دادن عامل بيماری‌زا و شبه سم‌های بي‌ضرر می‌سازند(شبه سم کزاز و شبه سم ديفتری) و برخی ديگر از واکسن‌ها را از طريق تصفيه و غير فعال نمودن آنتی ژن پلاسمای ناقلین انسانی می سازند
دانلود فایل


پاورپوینت پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded- Program- Immunization)

پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded, Program, Immunization), دانلود پاورپوینت پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded, Program, Immunization), پاورپوینت در مورد پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded, Program, Immunization), تحقیق پايش و ارزشيابی برنامه (Expanded, P,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید