پاورپوینت عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی)

پاورپوینت عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی)

پاورپوینت-عمده-ژئوپلیتیک(نظریه-های-برجسته-ژئوپلیتیکی)

دانلود پاورپوینت عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی)،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 43 

بخشی از پاورپوینت :
مکاتب عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی)
اصلی ترین مفاهیم مطرح در ژئوپلیتیک آلمان:
حکومت مقتدر
فضای حیاتی
مرزهای مستحکم و باثبات
مکتب ژئوپلیتیک آلمان
آلمان مهد جغرافیای سیاسی است. آلمان مدرن در سال 1871 به مدد بیسمارک به وحدت رسید، تحت تاثیر رهبری جاه طلبانه پروس، خود را قدرتی بزرگ در رقابت با بریتانیا، فرانسه، اتریش و روسیه میدید. با توجه به محصوریت آلمان در خشکی و میل آن به رهایی از این محدودیت، نظریه های ژئوپلیتیکی مطرح در این مکتب همواره میان قدرت و وسعت سرزمینی، ارتباط تنگاتنگ برقرار ساخته است.
مهمترین نظریه پرداز این مکتب فردیک راتزل است که پدر علم جغرافیای سیاسی و از پیشگامان مکتب «جغرافیای انسانی» به شمار میرود.
مهمترین نظریه های مطرح در مکتب ژئوپلیتیک آلمان
1. نظریه ارگانیکی فریدریک راتزل(1844-1904)
نظریه راتزل با هدف پیدا کردن توجیهی حقوقی و روشنفکرانه برای توسعه سرزمینی آلمان مطرح شده است. وی در مسیر تئوری پردازی، برخی مفاهیم را از تئوری «تکامل  تدریجی»  داروین علی الخصوص مفهوم «بقای اصلح » اخذ کرده است. 
راتزل در کتاب معروفش با عنوان «جغرافیای سیاسی»(چاپ در 1897) معتقد بود که: 
کشورها همانند همه موجودات  زنده، تابع قوانین ارگانیکی(طبیعی) هستند که در صورت تبعیت از این قوانین میتوانند بقای خود را تضمین کنند و گرنه محکوم به فنا میباشند. وی در این راستا کشور را به یک درخت تشبیه میکند که برای ادامه بقاء خود ناگزیز است ریشه خود را در خاک(سرزمین) بدواند و گسترش دهد و حجم بیشتری از خاک را به اختیار  خود در آورد.

دانلود فایل


پاورپوینت عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی)

عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی), دانلود پاورپوینت عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی), پاورپوینت در مورد عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی), تحقیق عمده ژئوپلیتیک(نظریه های برجسته ژئوپلیتیکی), پاورپوینت درباره عمده ژئوپلیت,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید