پاورپوینت تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در برنامه HACCP در تهیه کباب کوبیده

پاورپوینت تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در برنامه HACCP در تهیه کباب کوبیده

پاورپوینت-تجزیه-و-تحلیل-خطر-و-کنترل-نقاط-بحرانی-در-برنامه-haccp-در-تهیه-کباب-کوبیده

دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در برنامه HACCP در تهیه کباب کوبیده ،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 12 

بخشی از پاورپوینت :
توصیف محصول
کباب کوبیده یک غذای ایرانی وپرطرفدار است که مورد مصرف اکثر مردم در سنین مختلف قرار می گیرد. معمولاً بطور داغ درمحل تهیه ویا در منزل مصرف می گردد. واز ترکیب گوشت چرخ کرده- پیاز – تخم مرغ وافزودنی ها تهیه میگردد .
 برای تهیه آن گوشت را دو بار چرخ کرده و با پیاز چرخ شده وآب گرفته وزرده تخم مرغ و افزودنی هایی مانند نمک- جوش شیرین – فلفل واغلب زعفران و... خوب ورز داده شده وبه سیخ کشیده وروی اجاق زغالی و یا گازی طبخ می گردد.
دامنه تحقیق HACCP  در تهیه کباب کوبیده
در این تحقیق اعضاء گروه ابتدا روش تهیه کباب کوبیده را از زبان یکی از متصدیان تهیه کباب کوبیده جویاشده وکلیه مراحل فرآیند را در دسته بندی وخطرات احتمالی میکروبی شیمیایی وفیزیکی را در مراحل حمل- تهیه – تولید وتوزیع حتی المقدور بررسی نموده ایم .
خطرات میکروبی : مانندباکتریهایی بیماریزا از قبیل اشریشا- سالمونلا- کامپیلوباکتر که منشاء اصلی آنها دستگاه گوارش می باشد واز طریق مدفوع به پوست انتقال می یابد ویا باکتریهای هاگزای مقاوم به حرارت مانند کلستریدیوم پرفرنژنس که به حرارت بالاتر از 100 درجه هم مقاوم هستند واگر گوشت پخته بطورکامل خنک نشود وسرما به تمام نقاط آن نفوذ نکند هاگ باکتری جوانه زده ورشد می کند وبا سرعت بالایی تعداد بسیار زیادی باکتری فعال بوجود می آورد واگر گوشت پخته شده بصورت سردخورده شود ویا بطور کامل گرم نگردد احتمال بروز بیماری وجود خواهد داشت.
خطرات شیمیایی : مانند استفاده از ادویه جات - سبزیجات وافزودنی های غیرمجاز می توانند احتمال آلودگی شیمیایی بوجود آورند. اگر ادویه جات یا سبزیجات بعد از پخت غذا به گوشت اضافه شوند وزمان لازم جهت حرارت به آن داده نشود احتمال آلودگی به عوامل بیماریزای غیرهاگزا از قبیل سالمونلا یا شیگلا نیزوجود دارد ونیز آلودگیهای محیطی که در اثرتماس با دست منتقل میشوند مانند استافیلوکوکوس اورائوس. باسیلوس سرئوس موجود در ادویه جات باقیمانده داروهای دامی 
خطرات فیزیکی: مانند استفاده از وجود ضایعات در داخل کباب  ذرات وتکه هایی که سخت بوده وباعث صدمه به دندان ها می شود.
دراین تحقیق مراحل فرآیند تا مرحله سرودر رستوران بررسی شده و فرض براین نهاده شده که کوبیده درمحل طبخ سرو شود

دانلود فایل


پاورپوینت تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در برنامه HACCP در تهیه کباب کوبیده

تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در برنامه HACCP در تهیه کباب کوبیده, دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در برنامه HACCP در تهیه کباب کوبیده, پاورپوینت در مورد تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در برنامه HACCP در تهیه کبا,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید