تحقیق چای كوهی

تحقیق چای كوهی

تحقیق-چای-كوهی

دانلود تحقیق چای كوهی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 15 

بخشی از این تحقیق :
چای کوهی را می توان یکی از دمنوش های گیاهی با خواص و فواید بالا معرفی کرد که نوشیدن آن می تواند هم برای زنان و هم مردان و حتی کودکان نیز مفید باشد. این چای که در نقاط مختلف ایران با نام های گوناگونی مانند پشمینه، کرکینه، چوپان، کرک خرگوش، آهنی و… نیز شناخته شده می باشد دارای طرز تهیه و طریقه مصرف آسانی می باشد ولی نوشیدن آن می تواند نتایج مثبت ویژه ای به همراه داشته باشد.
ما در این مقاله از کافی مافی سعی داریم پس از یک معرفی کلی در مورد چای کوهی به سراغ آموزش طرز تهیه و طریقه مصرف آن رفته و در پایان خواص و عوارض احتمالی نوشیدن آن را برای شما معرفی خواهیم کرد.
چای کوهی چیست؟
برای پاسخ به این سوال که چای کوهی دقیقاً چه چیزی می باشد لازم است که ما به تمام جوانب این گیاه یک نگاه دقیق داشته و به همین خاطر ما به صورت خلاصه سعی کردیم تمام این موارد را برای شما بازگو کنیم.
تاریخچه و نام گذاری:
همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم این چای و دمنوش دارای نام های مختلفی می باشد، اما رایج ترین آنها چای کوهی و چای پشمینه می باشد که در بسیاری مناطق رایج می باشد. نام علمی این چای سیدریتیتس (Sideritis) می باشد که در زبان یونانی به معنی آهن می باشد.
گیاه پشمینه در زمان های بسیار قدیم به عنوان یک مرهم اصلی برای زخم به حساب می آمد. به همین خاطر از آن در جنگ ها برای بهبود زخم های ایجاد شده بر اثر اصابت شمشیر، نیزه و سایر سلاح های آهنی استفاده میشد، از این رو به این گیاه نام گیاه آهنی را نسبت دادند.
نام های دیگر این گیاه؛ کلکنه، توکلیجه، پشمکی، لولوپشمکی و…  می باشد که ممکن است در منطقه و شهر شما نیز نام خاصی برای آن انتخاب شده باشد.
شکل ظاهری چای کوهی :
این گیاه فوق العاده معمولاً به صورت بوته ای رشد و قابل دسترس می باشد و از لحاظ ظاهری دارای سنبله‌ هایی از گل به رنگ صورتی مایل به بنفش و زرد می باشد که در میان انبوهی از کرک پشمی‌ قرار گرفته است که بسیاری از نام هایی که برای آن انتخاب شده است به خاطر همین کرک و پشم ها می باشد.
چای کوهی جز گیاهانی می باشد که هم از ساقه، هم برگ و هم گل آن برای تهیه دمنوش استفاده شده و گفته می شود گل های آن دارای خواص و فواید بیشتری می باشد. تاکنون 79 ترکیب از اسانس چای کوهی شناسایی شده است.
اصلی ترین محل رشد:
محل اصلی رشد این گیاه در بین سخره ها و کوه ها در ارتفاعات بالا می باشد و خواستگاه اصلی آن در کشور ایران می باشد و در بسیاری از نقاط جهان نام آن را نشنیده‌اند.
چای کوهی در ایران در دامنه کوه‌ های البرز به راحتی رشد می کند و به نوعی رویشگاه اصلی آن در ارتفاعات شهرستان کرج، کوه‌ های چالوس، مازندران و کوهستان‌ های غرب ایران می باشد.
دانلود فایل


تحقیق چای كوهی

چای كوهی, دانلود تحقیق چای كوهی, تحقیق در مورد چای كوهی, تحقیق چای كوهی, تحقیق درباره چای كوهی, تحقیق راجع به چای كوهی, تحقیق آماده چای كوهی, تحقیق در مورد چای كوهی, پاورپوینت چای كوهی, ورد , word , تحقیق با موضوع چای كوهی, pdf

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید